Elektrický pohon čím dál více zasahuje do všech kategorií dopravních prostředků. Nejnovějším produktem se má stát elektrický ropný tanker, o čemž informuje greencarreports.com. Tato forma dopravy je přitom blízkou budoucností a o vážnosti projektu hovoří fakt, že na moře se chystaná elektrická loď vypraví již za dva roky.
Za vším stojí skupina sedmi japonských společností, která vytvořila eConsortium na podporu elektrických lodí. Jeho první projekt je právě elektrický ropný tanker, který se pochlubí nulovými emisemi. O jeho pohon se postará velkokapacitní lithium-iontová baterie o výkonu 3,5 MWh. Do budoucna pak chtějí členové konsorcia postavit alespoň dvě další plně elektrická plavidla.
Plavidlo přitom nebude klasickým supertankerem, který se bude prohánět napříč všemi světovými oceány. Jedná spíše o loď, která bude určena na kratší trasy v pobřežních vodách různých států. Myšlenka na elektrickou loď však nepatří k úplně aktuálním nápadům. Už v roce 2017 totiž jedna čínská loděnice postavila elektrickou nákladní loď pro přepravu uhlí.
Důležité je zmínit i to, že lodní doprava je hlavním zdrojem vysokých emisí uhlíku. Podle některých průzkumů totiž jedna námořní nákladní loď znečišťuje vzduch stejně jako 50 milionů aut. Asi není divu, že tím pádem dochází ke tlaku na snížení emisí uhlíku vypouštěných na volném moři. Možná proto již existuje několik elektrických trajektů určených k přepravě pasažérů. Ty postupně začínají určovat budoucnost lodní přepravy.