Nová Toyota Proace Electric je žhavou novinkou, která se co nevidět dostane do sériové výroby. Informaci o ní přináší insideevs.com. Jedná se o dvojče nedávno představeného Peugeotu e-Traveller, takže není divu, že vůz vyjede na koncernové platformě EMP2. V nabídce se objeví hned několik verzí, které se budou lišit hlavně velikostí karoserie, kapacitou baterie a dojezdem. Ta úplně základní přitom nabídne baterie o kapacitě 50 kWh a na jedno nabití ujede až 230 km. Silnější provedení naopak nabídne kapacitu 75 kWh a celkový dojezd se má za optimálních podmínek vyšplhat na 330 km.
Jako první přijede užitková verze
Nejprve přitom dorazí klasické dodávkové provedení. Až počátkem příštího roku přijde řada na čistě osobní verzi. Ta má nabídnout až devět míst k sezení a slušnou výbavu. Toyota Proace Electric dostane výhradně pohon přední nápravy, o který se bude starat elektromotor o výkonu 100 kW. Současně půjde využívat okamžitý točivý moment 260 Nm. A jak je to s nabíjením? To bude možné skrze rychlonabíječku, kdy se za 30 minut dobíjení (u verze s výkonem 50 kW) navýší kapacita baterie o 80 %. U verze s bateriemi o kapacitě 75 kWh ten samý proces potrvá o 15 minut déle.
Jednofázová palubní nabíječka pak zvládá 7,4 kW, ovšem za příplatek půjde dokoupit silnější třífázová nabíječka s výkonem 11 kW. Oproti svým koncernovým sourozencům pak Toyota Proace Elektric nabízí velmi solidní záruku na baterie. Ta potrvá 15 let (nebo do ujetí milionu kilometrů) a současně výrobce garantuje, že kapacita baterií nemá klesnout pod 75 % původní hodnoty. Pro splnění druhé podmínky je však vyžadován fakt, že vůz musí být opravován vždy jen v autorizovaných servisech Toyota.
Po spuštění prodeje pak čekejme celkem tři délky karoserie, přičemž nosnost má u „nejschopnějšího“ provedení činit maximálně 1 275 kg. Co se týče dynamických parametrů, elektrická dodávka od Toyoty zrychlí z 0 na 100 km/h za 13,1 sekundy a počítat je nutné s omezením nejvyšší maximální rychlosti na 130 km/h.