😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Nízké lety nad vodou. Candela představila další elektrické vznášedlo

Nízké lety nad vodou. Candela představila další elektrické vznášedlo
Fotografie: Candela
  • Koncept lehkých elektrických vznášedel zaujal investory i zákazníky
  • I přes vysoké ceny se prodávají skvěle
  • Nastal tedy čas rozšířit nabídku

Švédská Candela Speed Boat AB se vývojem, výrobou a prodejem elektrických vznášedel začala zabývat v roce 2015 a o čtyři roky později uvedla svou první elektrickou loď Sweden. Cílem bylo nabídnout plnohodnotnou alternativu ke spalovacím lodím, které ruší životní prostředí škodlivými výfukovými emisemi, hlukem a vlnami. Bylo ovšem třeba nabídnout akční rádius srovnatelný se spalovacími loděmi, s čímž mají klasické elektrolodě problém. Řešením se ukázala koncepce vznášedla, která radikálně snižuje hydrodynamický odpor a umožňuje stávajícím modelům urazit na jediné nabití více než čtyřicet námořních mil (74 km) cestovní rychlostí 22 uzlů (41 km/h). To je podle výrobce zhruba čtyřnásobek proti srovnatelným elektrolodím.

Aktuální novinkou představenou na vodním salonu v Benátkách, je Candela P-8 Voyager, luxusní vodní taxi technicky vycházející z jachty C-8. Stejně jako ona tedy používá lehkou karbonovou konstrukci a revoluční bezúdržbový dvoušroubový poháněcí modul C-Pod. Ten je, stejně jako vodní křídla, umístěn na výsuvné konzole a řízen vyspělou elektronickou jednotkou s rozsáhlou senzorikou. Ta upravuje polohu křídel 100× za sekundu a umožňuje bezproblémovou a komfortní plavbu i na značně rozbouřeném moři. Konkrétně zvládne zcela vyhladit až 1,5metrové vlny. Nabízí celkem čtyři režimy plavby: se zdviženou přídí a zasunutým křídlem na velkých vlnách, pak jako klasický hydroplán (ten se automaticky aktivuje při 16 uzlech), případně jako konvenční člun a nakonec přístavní manipulaci se zasunutým motorem.

Člun o délce 8,5 m a šířce 2,5 m pojme dva členy posádky a šest pasažérů usazených v salonku se zatahovací plátěnou střechou. Standardní klimatizaci lze doplnit i topením, schůdky pro přístup do vody, případně dalším příslušenstvím. Nechybí integrovaná navigace a telematika. Nejvyšší rychlost činí 30 uzlů (56 km/h), třífázové nabíjení trvá dvě hodiny, stejnosměrné 50 kW potom 40 minut.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze