Dvě švédské společnosti zabývající se elektromobilitou se před pár dny domluvily na spolupráci, která by měla pomoci rozvoji elektromobility v oblasti lodní dopravy. Konkrétně se jedná o firmy Polestar a Candela, které se podle electrek.co domluvily na tom, že Polestar poskytne své pohonné jednotky pro dva modely elektrických člunů s logem firmy Candela. V nabídce jsou aktuálně modely Candela C-8 a P-8 Voyager. Právě tato dvojka dostane jako první nové baterie a nabíjecí systémy od Polestaru. Dohoda umožňuje společnosti Candela přístup k nejmodernějším automobilovým bateriím, které by za běžných okolností mohly využívat jen elektromobily. Většina výrobců elektrických člunů pak spoléhá na specializované výrobce námořních baterií.
Candela zahájila výrobu elektrických člunů C-8 již začátkem tohoto roku. Nově uzavřená dohoda s Polestarem drasticky urychlí výrobu a zároveň pomůže společnosti v budoucnu snížit ceny. Díky tomu by se elektrické lodě mohly stát mnohem dostupnějšími. Aby se elektrické lodě staly mainstreamovými, musí se každý rok postavit tisíce lodí. Elektrické čluny Candela se výrazně liší od zbytku elektrických lodí tím, že mnohem efektivněji využívají energii uloženou v palubních bateriích.
Většina lodí, ať už elektrických nebo poháněných spalovacím motorem, brázdí vodu s trupem ve tvaru V. To je energeticky náročné a znamená to, že většina elektrických člunů vyžaduje velké baterie a vysoce výkonné motory. Elektrické čluny Candela však využívají zlomek energie díky tomu, že létají nad vodou na páru „křídel“, která pod hladinou fungují jako křídla letadla. Zvedají trup lodi z vody a pomáhají snížit spotřebu energie o přibližně 80 %. Čluny Candela tak mohou používat menší, lehčí a levnější baterie. Zároveň neodskakují na vlnách a rozbouřené vodě.