Formule E je již etablovanou značkou v odvětví motorsportu. Leckomu by takový status stačil. Sérii elektrických formulí obklopené skupinou vizionářů však nikoli. Stále je cítit ten stejný entuziasmus a progresivní přístup jako při jejím vzniku. Čas s sebou přináší stále nové výzvy, kterým je potřeba čelit. Na sklonku své životnosti už se nachází druhá generace aut a do služby se chystá ta třetí, na níž se usilovně pracuje. Vytyčenými cíli pro tuto novou generaci je ultrarychlé nabíjení v průběhu závodu nebo o 100 kW vyšší výkon.
I do budoucna se předpokládá další prudký vývoj série. Prakticky ihned po uvedení Gen3 se bude chystat další generace, která tu nadcházející nahradí za další 4 roky. Už se proto čile spekuluje nad tím, jaké další oživení pouliční závody dostanou. Padly přitom i konkrétní obrysy Gen4. Na toto téma byl vyzpovídán i jeden ze zakladatelů Formule E Alejandro Agag. V rozhovoru pro motorsport.com řekl, že ve hře je dokonce odklon k vodíku coby zdroji energie.
„Všechno je otevřené. Může se stát cokoliv. V licenci FIA, kterou Formule E má, je i vodík. Nyní jsou dvě možnosti, jak vodík využít. Jedna je jeho spalování, což je dost neefektivní. Nicméně jsou lidé, kteří pracují na zefektivnění procesu. Druhou, preferovanou možností, jsou palivové články produkující elektrickou energii využívanou elektromotorem. Jakmile se technologie stanou dostupnější a budou plně funkční i pro účely závodů, rozhodně to zvážíme,“ nechal se slyšet Agag.
Myšlenka vodíku se nyní může zdát jako předčasná, ale pokud série dodrží pravidelné čtyřleté cykly uvádění nových aut, Gen4 bude představena už v roce 2026. A to není příliš vzdálená budoucnost. Otázkou však zůstává, zda se vodíkové systémy propracují k onomu širšímu využití. Tou další je, zda by dramatický přechod na zcela jiný zdroj energie akceptovaly samotné týmy.