Dvojice chystaných EV od Xiaomi připomíná Ioniq 6. Podívejte se, jak jim to sluší

1
Dvojice chystaných EV od Xiaomi připomíná Ioniq 6. Podívejte se, jak jim to sluší
Fotografie: Xiaomi
  • Výrobce nasadí operační systém HyperOS, který využívá i u nejnovějších smartphonů
  • U výkonnější verze se lze těšit na kombinovaný výkon 495 kW
  • Dvojice se má lišit kapacitou baterie i použitou chemií

Svět smartphonů a automobilů si je čím dál tím blíž, na což poukazují i snahy výrobců dříve zaměřených ryze na telefony a další menší elektroniku vstoupit do automobilového průmyslu. Ostatně rčení, že moderní vozy jsou spíše počítače na kolech, tomu jen nasvědčuje. Své místo na výsluní by si takto ráda získala rovněž čínská společnost Xiaomi, která se již dříve několikrát nechala slyšet, že hodlá vyrobit elektromobil. Nyní byly první dva vozy označované jako Xiaomi SU7 a Xiaomi SU7 Max částečně odhaleny v rámci schvalovacího procesu regulačními úřady. Výrobcem těchto vozů se má přitom stát pekingská společnost BAIC Group. A co tedy vlastně o dvojici vozidel doposud víme?



Ačkoliv by se mohlo zdát logické, že Xiaomi vstoupí na trh s jedním sedanem/liftbackem a jedním SUV, což je v dnešní době velmi populární volba, z dostupných obrazových materiálů se jeví, že oba vozy budou sedany připomínající fastback. Podobného designu přitom využívá třeba i Hyundai Ioniq 6, přičemž důvodem může být požadavek na co nejvyšší tuhost karoserie, což hraje právě ve prospěch konstrukce à la sedan, tedy víka kufru odděleného od zadního okna. Rozměrově se potom u vozidel Xiaomi SU7 můžeme těšit na automobily o délce 4 997 mm, šířce 1 963 mm a výšce 1 455 milimetrů (podle androidauthority.com 1 440 mm bez započítání výstupku pro LiDAR). Počítá se rovněž s dvojicí pohonů, a to se zadním náhonem s výkonem 220 kW, případně s pohonem všech čtyř kol o výkonu 275 kW + 220 kW (tedy kombinace dvou elektromotorů). Rozměry i možnosti náhonu spojeného s výkonem by tedy měly být identické pro oba vozy, přesto se mezi nimi najdou rozdíly.

Jedním z nich je maximální rychlost 210, resp. 265 km/h, ale také hmotnost, kdy SU7 má 1 980 kg, zatímco SU7 Max váží 2 205 kg. Důvodem má být rozdílná kapacita baterií i jiná chemie, kterou využívají.

Jeden operační systém pro telefony i vozidla?

Zajímavostí ve světě elektromobilů, potažmo automobilů celkově, by mohlo být nasazení operačního systému HyperOS, který Xiaomi hodlá využívat napříč všemi možnými produkty (smartphony, tablety, chytrým příslušenstvím, ale právě i elektromobily). Dodejme, že v tomto ohledu se tak Xiaomi rozhodlo vyzkoušet stejnou strategii jako Huawei se svým HarmonyOS, jenž rovněž najdeme v některých elektromobilech.

Důležité je však zároveň upozornit na to, že ačkoliv lze očekávat, že budou smartphony či další elektronika a automobily propojené na velmi pokročilé úrovni, zcela stejný operační systém na všech zařízeních logicky běžet nebude. Vždy se bude jednat o upravenou verzi pro potřeby konkrétního zařízení.

Diskuze ke článku
Jiří Doubravský
Jiří Doubravský
V podstatě jenom hrátky se slovutnými značkami, zkusí pod čím by se to tak ještě dalo prodat, americký GM by si tak mohl polepšit třeba s CocaCola Car :-) OS které v závěru vyzdvihujete je také potřeba brát s nadhledem. Je to přejmenovaný Android v obou případech, žádná revoluce. Svobodná licence Androida od počátku umožňuje marketingově skrýt jeho původ i název, libovolně jej modifikovat a tak to každý dělá, ale android je to pořád a nikomu se nevyplatí na té úrovni vlastní plnohodnotný vývoj OS jinak než jenom na oko. Ta auta jsou Xiaomi také jen na oko. Zajímavá by mohla být cena, bohužel XIAOMI už také není lowcost brand jako kdysi a dnes se v rámci evropského trhu nasazuje spíš tam kde chcete "noname" produkci zpeněžit mnohem lépe :-)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze