Čínskou společnost Huawei na našem trhu známe především jako výrobce smartphonů, notebooků, sluchátek a další chytré elektroniky, jinde je však zodpovědná také za „mozek“ automobilů. Prvním modelem, který se může chlubit nálepkou HI (Huawei Inside neboli Huawei uvnitř), je luxusní elektromobil Arcfox Alpha-S schopný autonomního provozu třetí úrovně.
To znamená, že vůz zvládne zrychlovat, brzdit a třeba i předjíždět bez potřeby zásahů ze strany řidiče. Zároveň dokáže zareagovat na dopravní nehodu na silnici a bezpečně se jí vyhnout. Řidič tak nemusí mít vůbec ruce na volantu či nohy na pedálu, což však platí pouze pro specifické situace. Řidič musí být stále připraven převzít kontrolu pro případ, že by se něco stalo a systém si sám nedokázal poradit.
米国YouTuber"Out of spec" オーストリーのマグナが保有する中華EV Arcfox Alpha-S (BASIC/北京汽車集団)
— 松野博 Hiroshi Matsuno (@stonecold2000) July 15, 2022
ホンダe-NP1とは車格も次元も違う。
これはHUAWEIのHarmonyOS搭載モデル。
VWのEV部門CEOはXpeng、NIO、BYDをドイツに持ち込み毎日通勤テストを行っているそうである。 pic.twitter.com/k5UhHKFijq
Vůz, který vstoupil do fáze masové výroby, je vybaven trojicí LiDARů, šesti radarovými senzory mmWave, 12 ultrazvukovými čidly, 9 jednotkami ADS a 4 prostorovými kamerami. Za značkou Arcfox stojí státem vlastněná společnost BAIC, která spolupracuje i s výrobci Mercedes či Hyundai.
Infotainment, respektive autonomní systém řízení, pak disponuje výpočetním výkonem 400 TOPs a podle výrobce je ještě lepší než Autopilot společnosti Tesla. Níže se můžete podívat, jak si poradí s rušným provozem, který jak se zdá, zvládá s přehledem.
Samotný vůz pak nabídne výkon 473 kW se zrychlením z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a působivým točivým momentem 655 Nm. Baterie využívající 800V architekturu dosahuje maximálního nabíjecího výkonu až 187 kW, což má umožnit dobití z 30 na 80 % za 15 minut. Dojezd činí dle výrobce až 708 kilometrů. Ačkoliv pro nás alespoň prozatím zůstává tento elektromobil zapovězený, jedná se ale o velmi zajímavý vůz, který zaujme rovněž výrobcem poskytovanou doživotní zárukou bez omezení nájezdu.