Druhý kufr v elektromobilu, který ho z výroby nemá? Žádný problém

3
Druhý kufr v elektromobilu, který ho z výroby nemá? Žádný problém
Fotografie: Frunk
  • Rakouská firma Frunk přišla s chytrým nápadem, jak využít prázdný prostor pod kapotou
  • Jednoduché a cenově dostupné příslušenství vám hodně pomůže na delších cestách
  • Montáž zvládne každý a trvá pár sekund, o demontáži to platí rovněž

Ještě nějakou dobu budou převažovat elektromobily, sdílející karoserii se spalovacími modely. Z toho plynou určité kompromisy při prostorovém řešení, protože elektromobil vyžaduje jiné rozložení i celkové hmoty provozních agregátů. Proto se pod kapotou, kam se sotva vejde spalovací motor s příslušenstvím, příslušenství elektromobilu téměř ztrácí. Situaci ještě umocňují vysoké kapoty, které musí nechat případným sraženým chodcům dost místa pro bezpečné zpomalení hlavy předtím, než narazí na motor. Takže když otevřete „haubnu“ konkrétně třeba u vozů Kia e-Niro, Kia e-Soul či Hyundai Kona EV, hledíte do hluboké jámy, na jejímž dně se krčí kovový kryt AC/DC měniče. Ona to tedy není pravda doslova, ve skutečnosti tento dojem potlačuje ozdobný plastový kryt, ovšem po jeho sejmutí zjistíte, že je mnohem výš než součástky, které zakrývá. Pokud vám při tom pohledu přišlo na mysl, že by se v nevelkém elektromobilu několik kubíků úložného prostoru navíc hodilo, nejste první. Totéž napadlo i techniky z rakouské rodinné firmy Frunk a zkonstruovali modulární systém vyjímatelných úložných prohlubní pod kapotu.

Frunk Vario
Frunk Vario

Ty se velice jednoduše nacvaknou na kulové koncovky, normálně držící ozdobný kryt, které celou konstrukci také spolehlivě udrží na místě a gumové tlumicí prvky zároveň vylučují šíření vibrací. Police je navíc nad měničem ve stejné výšce, takže není ohroženo jeho chlazení, což zástupci firmy otestovali i za horkých dní. Do vzniklé prohlubně se pohodlně vejde veškeré provozní i povinné příslušenství, které tak v případě potřeby nemusíte lovit zpod plně naloženého kufru. Užitečnost můžete dále zvýšit doplňky – například protiskluzovou podložkou, sadou organizérů a dvojicí různě velkých pouzder, velkých tak akorát, aby pojala v prvním případě veškerou povinnou výbavu a ve druhém nabíjecí kabel. Potom ještě trocha místa zbyde, je však třeba hlídat maximální nosnost 8 kg a také nenechávat naložený předmět vyčnívat, jinak by mohl poškodit kapotu.

Znečištění uložených věcí se není třeba obávat, pouzdro totiž zespodu těsně přiléhá ke kapotě. Té však díky pružnosti zároveň nebrání splnit povinnosti v případě sraženého chodce. Použitý materiál odolává teplotám do 80 °C, takže by měl s rezervou vydržet i rychlou jízdu za horkého dne. Pouzdro je k mání zatím pouze pro tři výše jmenované modely, v plné konfiguraci s veškerým příslušenstvím vyjde zhruba na 7 800 Kč s DPH (podle typu, v některých případech je o něco levnější), připočíst je třeba ještě pětistovku za zaslání z Rakouska do Česka. Komu by se to zdálo moc, může se spokojit s méně atraktivním a trochu menším, avšak podstatně levnějším klasickým boxem s víkem. Ten stojí něco přes tři tisíce Kč.

To ještě není vše; v nabídce jsou další chytré doplňky, z nichž stojí za zmínku plynové vzpěry kapoty k dodatečné montáži. Ty lze namontovat bez jakéhokoliv vrtání či úprav do již existujících otvorů a neriskovat poškození auta a ztrátu záruky. Ty si ostatně může dopřát i majitel jiných než čistě elektrických verzí korejských modelů.

Diskuze ke článku
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Přijde mi zcela nepochopitelné, proč tento prostor nevyužívají rovnou výrobci aut pro uložení nabíjecích kabelů, které jsou potřeba jen někdy.
Josef L
Josef L
Mám nainstalováno výborná věc, mohu jen doporučit. Například koncernovým autům se o tomto může jen zdát.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze