Green Rallye Tatry 2022: česká posádka „na bedně“

Green Rallye Tatry 2022: česká posádka „na bedně“
Fotografie: Tým @eco_rallye_boyzz
  • Na startu Green Rallye Tatry bylo 14 posádek a jen 3 elektromobily
  • Trasa měřila 517 kilometrů, z toho bylo 335 km měřených
  • Čeští reprezentanti, Michal Žďárský a Jakub Nábělek, stáli dvakrát „na bedně“

Pár týdnů po Czech New Energies Rally v Českém Krumlově, ve které jsme měli zastoupení několika posádek, se konala i Green Rallye Tatry. Jde také o tradiční soutěž, ale nepatří do žádného šampionátu a účast je samozřejmě výrazně nižší než na zmíněné českokrumlovské eco-rally. Většinu startovního pole tvořily domácí posádky, ale mezi nimi byla i jedna česká, která přivezla rovnou dva poháry.

Na Green Rallye Tatry byly jen 3 elektromobily

Zajímavé je i porovnání v podílu elektromobilů ve startovním poli. Zatímco v Krumlově tvořily drtivou většinu startovního pole, v Tatrách tomu bylo úplně naopak. Ze 14 posádek na startu byly pouze tři s elektromobily. Kromě dvou slovenských posádek s vozy Renault Mégane E-Tech Electric a Peugeot e-208 startovala s elektromobilem, konkrétně Hyundai Kona Electric, i jediná česká posádka, Michal Žďárský a Jakub Nábělek.

Celkem musely během soutěže posádky ujet 517,5 km a z toho bylo 335,1 kilometrů rozdělených do celkem 16 měřených úseků. Nejpřesněji trasu projela domácí posádka vozu Lexus ES Hybrid, Jasn Hnát a Jaroslav Miškolci, kteří v měřených úsecích nasbírali 762,65 trestných bodů. Těsně za nimi byli s 840,39 trestnými body Michal Žďárský a Jakub Nábělek. Ti také vyhráli kategorii elektromobilů. Na celkovém třetím místě byla posádka vozu Toyota Camry, která již měla odstup více než 200 trestných bodů.

Čeští reprezentanti ve světovém poháru FIA ecoRally Cup

Zmíněná česká posádka se účastní hlavně světového poháru FIA ecoRally Cup, kde jsou oficiálně jako reprezentanti České republiky a po dvou odjetých soutěžích vedou průběžné pořadí díky druhému místu ve Španělsku a vítězství z Českého Krumlova. Soutěž v okolí Popradu tedy pojali spíše jako trénink. „To důležitější teď přijde, příští týden se chystáme na 3 000 km dlouhou cestu na třetí podnik FIA ecoRally Cup do Portugalska, kam přijedeme jako průběžně vedoucí posádka a zkusíme se umístit zase co nejvýše. Svezeme se i na okruhu v Estorilu. Bude to hodně těžké, už loni tam byla velká konkurence,“ říká Michal Žďárský.


Počínání našich reprezentantů budeme sledovat hlavně na zmíněné soutěži v Portugalsku a dalších podnicích světového poháru. Po již zmíněné eco-rally v Portugalsku by mělo následovat dalších pět soutěží, byť není jisté, zda se soutěž na Islandu uskuteční.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze