Dotace na e-trucky drtí naftové motory v 7 evropských zemích

5
Dotace na e-trucky drtí naftové motory v 7 evropských zemích
Fotografie: Scania
  • Největší dotace pro elektrické nákladní auto má Německo
  • Náklady za elektrický tahač se vyrovnají nejpozději za 6 let

Studie theicct.org analyzuje celkové náklady na vlastnictví bateriových elektrických nákladních vozidel v segmentu silniční nákladní dopravy s nejvyššími emisemi. Výzkum analyzuje 7 evropských zemí, kterými je Německo, Francie, Španělsko, Itálii, Nizozemí, Spojené království a Polsko. V jejich podmínkách porovnává počáteční investici, zbytkovou hodnotu, daně a mýtné, náklady na palivo a servis vozidla.

Za jak dlouho se vyrovnají celkové náklady v jednotlivých státech?

Stát Rok
Německo 0
Nizozemí 0,5
Francie 1
Polsko 4
Spojené království 4,5
Španělsko 5
Itálie 6

Německo je průkopníkem

Státy do průzkumu byly vybrány na základě prodejů v roce 2019. Celých 75 % všech prodejů nákladních vozidel se uskutečnilo právě v těchto zmiňovaných 7 zemích. Zde studie ukazuje, že nákladové parity mezi bateriovými elektrickými tahači a dieselovými tahači lze dosáhnout s dobou provozu delší než pět let. Kromě toho je také důležitý vliv různých bonusů a dotací. Právě Německo má dotační systém, který na požádání nese až 80 % dodatečných nákladů na elektrický nákladní vůz ve srovnání s jeho dieselovým protějškem. Díky tomu je Německo jasným evropským průkopníkem.

Dotační zvýhodnění drtí naftu

„Naše analýza ukazuje, jak důležité jsou podpůrné rámcové podmínky pro zvládnutí naléhavě potřebné dekarbonizace silniční nákladní dopravy. Díky kombinaci nákupních bonusů, snížení mýtného a zpoplatnění CO2 může být provoz elektrických nákladních vozidel v dálkové dopravě nákladově efektivnější než u dieselových,“ říká Felipe Rodríguez, programový manažer ICCT a spoluautor studie.

Podrobnější data ze studie v jednotlivých zemích

Diskuze ke článku
Jaroslav Zelenka
Jaroslav Zelenka
Tak asi klasickéotázky,...jak dlouho se to nabíjí a kolik to ujede plně naložené?
Jaroslav Zelenka
Jaroslav Zelenka
Naposledy upraveno: 16. 12. 2021 23:24
Tak autor evidentně ještě shání podrobné info,aby mě mohl odpovědět.Ja už teda něco málo našel,no,nasmal jsem se hodně.Kdyby za mnou,jako za bývalým zaměstnancem logistiky někdo s takovým kamionem přišel,že má zájem o náklad z Ostravy do Paříže,tak bych ho poslal do prdele s prominutím.Vezl by to tam snad týden.
No legrační to tady máte.Budu se tu stavovat častěji.Aspoň jsem si vylepšil náladu.A to jsem fanoušek nových technologií...
Radek Polák
Radek Polák
Po pervitinu je každý optimista ! 😄
Petr Strasidlo Jenik
Petr Strasidlo Jenik
Jj netoužím po ničem jiném než po elektrodebilu. Můj momentální mazlík ujede na plnou naloženej 1600 km. A to jsem míval předtím Volvo které dalo 2500. Ano tankování cca 20 - 30 minut. A Když sem slyšel jakej dojezd má elektrodebil a jak dlouho by se to nabíjelo nehledě na to že dobíječky skoro všude jsou dělaný pro osobák na to že by se tam měl dobíjet kamion skoro nikde není místo. Tak nechápu tady ty články typu jak elektrika drtí naftu a přecházíme na elektrodebilitu. Když je to blbost protože ten elektrotruck lze využít pouze v omezených areálech kde si k tomu zařídí i vlastní dobíječky. Nebo na krátké vzdálenosti aby se to k té dobiječce mohlo vrátit.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze