Automobilka Tatra Trucks se v posledních letech vedle produkce standardních nákladních vozidel intenzivně věnuje i vývoji automobilů s alternativními typy pohonů. Nedávno se jí podle tiskové zprávy podařilo získat dotační titul z programu TREND Technologické agentury České republiky (TAČR) na vývoj těžkého nákladního vozidla Tatra Force e-Drive 8×8 využívajícího plně elektrický bateriový systém pohonu v kombinaci s vícestupňovou převodovkou Eaton.
Na projektu bateriového elektromobilu Tatra Trucks spolupracuje se společností Devinn a českou pobočkou nadnárodní korporace společnosti Eaton. Prototyp vozidla s plně elektrickým bateriovým systémem pohonu s vícestupňovou převodovkou Eaton vznikne na bázi nejnovější třetí generace modelové řady Tatra Force, která byla poprvé představena veřejnosti v polovině minulého roku.
Vývoj vozidla plně zapadá do strategie vedení společnosti Tatra Trucks v oblasti vývoje vozidel s nízkoemisními systémy pohonu, tedy bateriových a s vodíkovými palivovými články, případně jejich kombinací, včetně doplnění o systém tzv. prodlužovače dojezdu (range extender). Jednotlivé projekty jsou pečlivě naplánovány a časově koordinovány s ohledem na mezinárodní legislativní pravidla, ale i na budoucí požadavky zákazníků.
„Na očekávaný přechod určité části zákazníků v segmentu těžkých nákladních vozidel na tzv. e-mobilitu bude naše společnost rozhodně připravena. Velmi usilovně pracujeme na projektech, které přinesou vozy, jež budou splňovat nadcházející přísné legislativní normy a také stále se zvyšující požadavky zákazníků,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel společnosti Tatra Trucks Lukáš Andrýsek. V současné době například v kopřivnické automobilce probíhá náročný testovací program ověřující provozní a technické parametry vozidla Tatra Force e-Drive FCEV s elektrickým trakčním motorem v kombinaci s vodíkovými palivovými články. Další projekty v oblasti alternativních pohonů budou následovat v letošním roce.