Do Evropy míří ultralevný elektromobil od výrobce elektrických hypersportů

7
Do Evropy míří ultralevný elektromobil od výrobce elektrických hypersportů
Fotografie: Mullen Automotive
  • Značka Mullen se uvedla jako budoucí výrobce exkluzivních hypersportů
  • Jenže nyní přichází s projektem z opačné strany spektra
  • Uvádí v Číně vyrobený elektrovozík, který chce prodávat i v Evropě

Americká automobilka Mullen Automotive sice za 20 let dosud nevyrobila jediné auto, avšak už stihla převzít konkurenční společnost Coda Automotive, Bollinger Motor a ELMS a pořídit si kontroverzní minulost. To, když byla obávanou pátrací společností Hindenburg Research obviněna z klamání investorů a short sellingu (ze stejného zdroje pocházela i obvinění automobilek Nikola a Lordstown), a zároveň promarnila několik šancí ovládnout trh v daném segmentu (mj. podlehla Tesle a jejímu Roadsteru). Aktuálně se po neúspěchu vlastního supersportu Mullen Motor L1X-75 GT pokouší uvést na americký trh čínský výrobek Qiantu K50 podobného typu pod názvem Dragonfly K50 a kromě toho připravuje prestižní SUV Mullen Five.

Jak široký záběr má tato firma, svědčí její nejnovější aktivita. Bude se totiž snažit na vybrané evropské trhy, konkrétně do ve Velké Británie, Německa, Španělska, Francie a Irska, dovážet minivůz Mullen I-Go vyráběný v Číně jako pětidveřový osobní vůz či minidodávka poslední míle. O něm zatím neznáme mnoho podrobností, kromě výkonu 46 k, nejvyšší rychlosti 100 km/h, rozvoru 2,44 m, kapacity baterie 16,5 kWh a vlastní hmotnosti 795 kg. Tedy parametrů v některých ohledech se podobajících Dacii Spring. Společnost plánuje do Německa přivézt první auta už v prosinci, to ale vypadá jako velká výzva, protože zatím neexistuje dealerská ani servisní síť a Mullen akutně hledá v tomto ohledu partnera. Nejzajímavější je ovšem cena; ta má činit bez dalších daní a poplatků zhruba 12 153 eur (300 tisíc korun). Pokud se tedy nic nepokazí, čeká nás nový nejlevnější dospělý elektromobil.

Diskuze ke článku
Tomas Dolezal
Tomas Dolezal
Takže s DPH minimálně 360 000 Kč. Ještě je potřeba srazit tu cenu minimálně o 100 000 níže, protože ani za tuhle cenu to nedává žádný ekonomický smysl. Za 200 000 včetně DPH je možné koupit jen lehce ojeté benzínové auto typu Fiat Panda nebo podobné, které je proti tomuto vozítku skutečné dospělé auto a s kombinovanou spotřebou benzínu 5,5 - 6 l / 100 km bude jezdit jen o korunu na kilometr dráž, než tenhle elektromobil. Pokud započtu i servis, tak bude ten elektromobil na 1km čistých provozních nákladů levnější max o 1,3 - 1,5 Kč. Kolik bych musel ujet, aby se celkové náklady včetně pořízení vozidla vyrovnaly?
Minimálně 100 000 km, spíš vic. Jenže kvůli malé baterii bude ten elektromobil kvůli vysokému počtu proběhlých nabíjecích cyklů těžko prodejný, zatímco tu Pandu i s nájezdem nějakých 130 000 km v pohodě za 70 000 prodám.
Radek Polák
Radek Polák
Tak to je sen všech ! Miniaturizovaný Fiat 500 . To nevymyslíš ! Pak , že populace roste , spíše ano , ale mozek zakrňuje ! 😂
Tomáš Čermák
Tomáš Čermák
Za tu cenu jim lidi utrhaji ruce.
Roman Wirgler
Roman Wirgler
"Dospělý elektromobil", tak to je teda mazec, ještě že jsem si užil tu "normální" éru motorismu. To co má nastat je motoristické sado-maso.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze