Americká automobilka Mullen Automotive sice za 20 let dosud nevyrobila jediné auto, avšak už stihla převzít konkurenční společnost Coda Automotive, Bollinger Motor a ELMS a pořídit si kontroverzní minulost. To, když byla obávanou pátrací společností Hindenburg Research obviněna z klamání investorů a short sellingu (ze stejného zdroje pocházela i obvinění automobilek Nikola a Lordstown), a zároveň promarnila několik šancí ovládnout trh v daném segmentu (mj. podlehla Tesle a jejímu Roadsteru). Aktuálně se po neúspěchu vlastního supersportu Mullen Motor L1X-75 GT pokouší uvést na americký trh čínský výrobek Qiantu K50 podobného typu pod názvem Dragonfly K50 a kromě toho připravuje prestižní SUV Mullen Five.
Jak široký záběr má tato firma, svědčí její nejnovější aktivita. Bude se totiž snažit na vybrané evropské trhy, konkrétně do ve Velké Británie, Německa, Španělska, Francie a Irska, dovážet minivůz Mullen I-Go vyráběný v Číně jako pětidveřový osobní vůz či minidodávka poslední míle. O něm zatím neznáme mnoho podrobností, kromě výkonu 46 k, nejvyšší rychlosti 100 km/h, rozvoru 2,44 m, kapacity baterie 16,5 kWh a vlastní hmotnosti 795 kg. Tedy parametrů v některých ohledech se podobajících Dacii Spring. Společnost plánuje do Německa přivézt první auta už v prosinci, to ale vypadá jako velká výzva, protože zatím neexistuje dealerská ani servisní síť a Mullen akutně hledá v tomto ohledu partnera. Nejzajímavější je ovšem cena; ta má činit bez dalších daní a poplatků zhruba 12 153 eur (300 tisíc korun). Pokud se tedy nic nepokazí, čeká nás nový nejlevnější dospělý elektromobil.
Minimálně 100 000 km, spíš vic. Jenže kvůli malé baterii bude ten elektromobil kvůli vysokému počtu proběhlých nabíjecích cyklů těžko prodejný, zatímco tu Pandu i s nájezdem nějakých 130 000 km v pohodě za 70 000 prodám.