Vítejte na fDrive.cz u 198. dílu fNews, tedy pořadu, ve kterém jako každý týden shrneme nejzajímavější novinky z elektromobility. Tentokrát se podíváme na další velký elektrický pick-up, nový nejlevnější elektromobil v Evropě a velmi rychlé SUV Lotus Eletre.
fNews #198 – Elektrický pick-up, další levný elektromobil míří do Evropy a elektromobil Lotus
Podcast v audio formě
- přehrát tuto epizodu (mp3)
- odebírat podcast (RSS)
- odebírat podcast na Spotify
- odebírat na Apple Podcasts
První novinkou je další elektrický pick-up, což znamená, že začneme v Americe. Značka GMC totiž představila vůz GMC Sierra EV Denali, což je její první elektromobil, pokud nepočítáme Hummer EV, který také pod značku GMC spadá. Pick-up Sierra EV Denali je ale na rozdíl od Hummeru klasickým americkým pick-upem, pokud jde o proporce. Vůz převeze poměrně velké a hlavně dlouhé předměty, ovšem hmotnost nákladu může být jen necelých 600 kg. Zajímavostí je ale funkce Vehicle to load, která má 10 různě rozmístěných zásuvek s celkovým výkonem 10 kW. Zásadní informací je pak fakt, že vůz dokáže utáhnout brzděný přívěs o váze až 4,3 tuny.
Další novinka je z úplně opačného spektra. Americká automobilka Mullen se po neúspěšném supersportu současně s přípravou luxusního elektrického crossoveru pouští do malinkého a levného elektromobilu. A bude jej prodávat dokonce v Evropě. Začne sem totiž dovážet malý čínský elektromobil, jehož cena má být v přepočtu přibližně 300 tisíc korun. Bude jej zatím prodávat na největších evropských trzích, tedy nám nejblíže si ho můžeme pořídit v Německu. Přáli byste si, aby se Mullen I-Go dostal i na český trh?
Zakončíme u nového Lotusu Eletre, který byl navržen ve Velké Británii, ale vyrábět se bude v nechvalně proslulém čínském Wu-Chanu. Jde o luxusní SUV, nebo spíše crossover, který se chlubí světovým rekordem v akceleraci právě mezi elektrickými SUV. Na rozdíl od předchozí novinky, taktéž vyráběné v Číně, od něj ale nízkou cenu nečekejte. Čeští zájemci to pro něj budou mít nejblíže do Německa, kde zaplatí v přepočtu minimálně 2,36 milionu korun. Za vrcholnou verzi, která se chlubí zmíněným rekordem, ale dají minimálně 3,7 milionu korun.
Aby vám neunikla žádná novinka, můžete sledovat fDrive.cz na sociálních sítích Facebook, Twitter a Instagram, případně odebírat náš kanál novinek v aplikaci Telegram.