Lotus vyšperkoval již existující modely Eletre a Emeya. Zlepšil se hlavně vzhled

Lotus vyšperkoval již existující modely Eletre a Emeya. Zlepšil se hlavně vzhled
Fotografie: Lotus
  • Eletre nyní standardně nabízí 22" šedá kovaná kola s deseti paprsky
  • Verze 900 se pyšní vysoce výkonným 10pístkovým karbon-keramickým brzdovým systémem
  • Model Emeya má nyní v základu 21" kovaná kola

Britská sportovní automobilka Lotus počátkem tohoto týdne oficiálně uvedla na trh decentně zmodernizované modely Emeya a Eletre. Omlazený Lotus Emeya je jako první dostupný v Číně, kde je výrobcem naceněn na částku 538 000 juanů (v přepočtu 1,5 milionu Kč). Sportovně laděné SUV Eletre pak na stejném trhu začíná na částce 558 000 juanů (v přepočtu 1,6 milionu Kč). Přitom třeba starší verze modelu Emeya vychází v sousedním Německu na 107 990 eur, což je v přepočtu 2,6 milionu Kč. Uvidíme tedy, o kolik budou dražší tyto dvě novinky, jejichž hlavní podstatou jsou větší a pohlednější kola. Nový Lotus Eletre si v rámci drobného faceliftu zachovává celkový design, jaký můžeme znát u předchozího modelu. Rozměry vozu proto zůstávají nezměněny. Podstatným vylepšením jsou zde standardně dodávaná 22palcová 10paprsková šedá kovaná kola. Varianty 600 a 600 SE jsou vybaveny 6pístkovými pevnými třmeny vpředu a plovoucími vzadu, zatímco nejvyšší model 900 se pyšní špičkovým 10pístkovým karbon-keramickým brzdovým systémem.

Kabina si zachovává svůj luxusně-sportovní design a co se týče výbavy, model 600 standardně nabídne elektricky nastavitelná přední sedadla ve 12ti směrech. Těm nechybí vyhřívání a ventilace. O lepší zážitek během jízdy se stará audiosystém KEF Premium s 15 reproduktory. Verze SE k tomu navíc přidává inteligentní panoramatické střešní okno PDLC a elektricky nastavitelná přední sedadla ve dvaceti směrech, jimž nechybí masážní funkce. Standardem je také aktivní řízení zadních kol. Vrcholem je označení 900, jenž se kromě výše zmíněného vyznačuje inteligentním systémem kontroly naklánění karoserie či sportovním adaptivním odpružením s jinou kalibrací. Po technické stránce nedošlo k žádným změnám, takže platí, že Lotus Eletre opět nabízí pohon všech kol, výkon 450 kW a točivý moment 710 Nm. Ve spojení s jednostupňovou převodovkou je zaručeno zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy.

Naopak špičková verze 900 nabízí výkon 675 kW a točivý moment 985 Nm. Tato varianta je již vybavena dvoustupňovou převodovkou a dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,95 sekundy. Je také vybavena baterií o kapacitě 112 kWh, což bohatě postačí i k delším přesunům po dálnici. Co se týče sportovního fastbacku Emeya, ani ten se nezměnil po stránce rozměrů. I zde jsou nově standardem 21" 10paprsková kovaná kola v šedé barvě. Modely 600 a 600 SE jsou vybaveny 6pístkovými pevnými třmeny vpředu a plovoucími třmeny vzadu, zatímco varianta 900 je vybavena 10pístkovým karbon-keramickým brzdovým systémem. Ani zde nedošlo k navýšení výkonu, takže opět lze počítat s výkonem nejméně 450 kW a točivým momentem 710 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h potrvá 4,15 sekundy, kdežto vrcholná specifikace 900 díky výkonu 675 kW zvládne stejnou disciplínu za 2,8 sekundy.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze