Lotus Eletre byl navržen ve Velké Británii, vyráběn však bude v čínském Wu-chanu, kde je k dispozici kapacita až pro 150 000 aut ročně. Má jít o první hyperSUV, a to jak jízdními výkony, tak schopnostmi podvozku. Ten byl odladěn na severní smyčce Nürburgringu, kde v současné době ještě probíhá cizelování systémů pro autonomní jízdu. Vůz má sice primárně uspokojit severoamerický a čínský trh, avšak aktuálně míří i na devět nejdůležitějších evropských trhů. Přirozeně do Velké Británie, dále do Německa, Nizozemska, Belgie, Francie, Itálie, Norska, Švédska a Švýcarska. Zároveň byly oznámeny i startovní ceny, které se sice liší trh od trhu, avšak v Německu, kde jsou z kontinentální Evropy nejnižší, startují na 95 990 eurech (2,36 milionu korun) za Eletre, případně na 120 990 eurech (2,97 milionu korun) za Eletre S či na 150 990 eurech (3,71 milionu korun) za vrcholnou verzi Eletre R.
Zatímco první neoficiální zprávy slibovaly 600 koní, zrychlení z klidu na stovku za tři sekundy a stokilowatthodinovou baterii, skutečnost je ještě šťavnatější. Polozávodní provedení Eletre R, které je oproti dvěma zbylým mechanicky přepracované, totiž nabízí rovnou 918 koní a stovku zvládne ještě o několik setin sekundy dříve; konkrétně za 2,95 s. Baterie pak má rovnou 112 kWh (předpokládáme, že brutto, výrobce to zatím neupřesnil) pro všechny verze a nabíjí se díky 800V architektuře z 10 na 80 % SoC pouhých 20 minut. Zajímavostí je dvourychlostní převodovka pro Eletre R, s níž dosahuje až 265 km/h. Jednorychlostní agregát pro zbylé dvě verze má ovšem maximálku nižší jen o chlup (258 km), zato nabízí mnohem delší normovaný dojezd podle WLTP (600 vůči 490 km). Výkon činí stále velmi pěkných 612 koní.
Eletre R bude plně vyzbrojen k maximálním zážitkům již z výroby a dostane proto tužší tlumiče i stabilizátory spolu se sníženým těžištěm. Jako jediný také nabídne jízdní režim Track, který nabídne launch control a plně otevřenou aktivní masku. Dokoupit lze ještě keramické brzdy, to ale platí i pro slabší verze, stejně jako nabídka sportovnějšího podvozku, karbonových doplňků a vysokovýkonných pneumatik.
V nabídce bude celkem šest barev – červená, černá, zelená, žlutá a dva odstíny šedi. Odpovídajícím způsobem lze nabarvit i brzdové třmeny. Standardní 22" kola lze nahradit rozměry 23", nebo naopak 20". Na výběr bude rovněž šest unikátních interiérů s možností volby veganské náhrady kůže. A protože je dnes správné hovořit o recyklaci a udržitelnosti i v té nejvyšší společnosti, tak tu máme i 100% recyklované i recyklovatelné koberce. K mání budou dvě konfigurace interiéru; pro Čínu čtyřmístná, pro ostatní trhy pětimístná.
Vůz by měl být podle Lotusu jako první na světě připraven na plně autonomní řízení a nabídnout palubní elektroniku té nejvyšší třídy, která zvládne nejen příslušné výpočty, ale i 3D zobrazování na displejích. Standardem je soundsystém KEF Premium Audio s hudebním výkonem 1 380 W a 15 reproduktory, lepší verze Eletre S nabídne kromě spousty dalších rozmazlovadel i high-endové ozvučení KEF Reference s 2 160 W a 23 reproduktory.
Technické parametry Lotus Eletre R
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 5 103 × 2 135 × 1 630 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 675 kW, 918 koní, točivý moment: 985 Nm |
Baterie | 112 kWh (107 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 350 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 490 km |
Cena od |