Plug-in hybridy (PHEV) jsou v mnoha kruzích dlouhodobě terčem kritiky kvůli tomu, že na papíře slibují nízkou spotřebu a emise, v praxi ale často jezdí pouze na benzin. Hildegard Müllerová, prezidentka asociace VDA (Německý svaz automobilového průmyslu), proto v rozhovoru s plátkem Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung přišla s kontroverzním návrhem – majitelé, kteří své vozy pravidelně nenabíjejí, by k tomu mohli být donuceni.
Müllerová konkrétně uvedla, že by se budoucí plug-in hybridy mohly konstruovat tak, aby bylo pravidelné nabíjení povinné. Po určité vzdálenosti by se vozu automaticky omezil výkon, dokud by řidič nepřipojil kabel a nedobil baterii.
Cílem má být motivovat uživatele k častějšímu využívání elektrického režimu a snížit reálné emise, které jsou podle studií výrazně vyšší, než udávají tabulkové hodnoty. Krok má ale také politický rozměr, jak dodává insideevs.com, automobilky doufají, že by se díky takové úpravě mohla prodloužit životnost plung-in hybridních modelů i po plánovaném zákazu spalovacích motorů v roce 2035.
Ať už návrh projde, nebo ne, debata jasně ukazuje, že budoucnost plug-in hybridů bude, minimálně v Evropě, nejspíše podmíněna skutečným ekologickým přínosem, nikoli jen papírovými údaji.

