Díky novému způsobu elektroinstalace chce Tesla vyrábět vozy mnohem rychleji

3
Díky novému způsobu elektroinstalace chce Tesla vyrábět vozy mnohem rychleji
  • Tesla má instalaci elektrických rozvodů při výrobě vozu za velký problém
  • Nyní ji totiž řeší roboty, kterým instalace dlouhých kabelů trvá
  • Nově by však délka kabelů mohla být pouhých 100 metrů
  • Jako první se tohoto řešení prý dočká Model Y

Tesla odhalila novou architekturu elektroinstalace, která by jí měla pomoci zefektivnit automatizovaný výrobní proces svých vozidel s použitím méně materiálu u nadcházejících modelů, jako je Model Y či prozatím neodhalený pick-up.

Tesla Model Y

Elon Musk dříve řekl, že jednou z největších chyb při výrobě Modelu 3, která automobilku zahnala do známého výrobního pekla, byla snaha pokusit se automatizovat úkoly, které mnohem lépe zvládají lidé než roboti, jako je například instalace kabeláže do vozů. Narážel tím na příliš dlouhé kabely, které roboti instalovali do vozu mnohem déle, než kdyby tuto práci vykonával zaškolený pracovník.

Aby Tesla do budoucna co nejvíce usnadnila robotům manipulaci s kabely, začala postupně délku kabeláže u jednotlivých vozů zkracovat. Model S má přibližně 3 kilometry kabelů, Model 3 dostal kabeláž v poloviční délce 1,5 kilometru a nyní Tesla přichází s unikátním řešením, díky kterému by se délka kabelů mohla zkrátit až na pouhých 100 metrů. Jako první by se nová architektura pro budoucí platformy vozů mělo dostat do Modelu Y.

Vše prozrazuje nedávno podaná patentová přihláška. V ní je nové řešení popsáno takto: „V nové architektuře zapojení jsou subsystémy v určitých provedeních zabaleny a vedeny v jednom či více rozvodech. Například rozvody dveří mohou obsahovat jeden řadič (nebo rozbočovač), který ovládá více zařízení, jako jsou uzamykací komponenty, světelné komponenty, zvukové komponenty atd. Kromě snižování délky potřebné kabeláže umožňuje tento systém vytvářet podsestavy a propojovat je s páteřní architekturou, což snižuje čas potřebný pro montáž, což je velmi žádoucí ve výrobním procesu vozidla.“

Patentová přihláška dále popisuje stabilnější systémy kabelových svazků, se kterými mohou roboti snáze manipulovat, což je v současné době jedním z hlavních problémů při automatizované výrobě vozů. Jak to tak vypadá, Tesla se nechce vzdát Muskovy vize, ve které stroj vyrábí stroj. Snad se americké automobilce tato zarputilost vyplatí.

Diskuze ke článku
Slavek
A budou si roboti ty auta i kupovat?
Tomas
Jo, takze na jesnu pojistku pak bude vsechno... Hm, velmi progresivni reseni, ten Musk, to je ale hlava!
Tadeus
Pro Telu novinka. Jinak toto řešení se již dávno používá u autobusů a náklaďáků, takže nic nového pod sluncem.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze