Degradace baterií u Volkswagenu ID.3 je nečekaně velká. Potvrdilo to nové měření

10
Degradace baterií u Volkswagenu ID.3 je nečekaně velká. Potvrdilo to nové měření
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Po jednom roce užívání vozu se kapacita baterie snížila o 7,5 %
  • Měření provedl i sám výrobce
  • Vůz byl po celou dobu užívání nabíjen z velké části na 100kW stanicích

Když se před pár měsíci dostala na svět zpráva, že majitel Volkswagenu ID.3 1ST u něj naměřil nečekaně velkou degradaci baterie, málokdo tomu věřil. I sám výrobce začal pochybovat o tak velké ztrátě kapacity, jenže nyní kauza pokračuje, jak informuje insideevs.com. Vše spustil youtuber s přezdívkou Battery Life, jenž s vozem za jeden rok ujel lehce přes 22 tisíc km. Jedná se o model ID.3 ve výbavě 1st Edition a jak se zdá, za první rok používání u něj poklesla kapacita baterie o 4,4 kWh. To dělá 7,5 %, což je vážně hodně. Majitel na druhou stranu přiznává, po celou dobu vůz nabíjel takřka výhradně 100kW DC nabíječkou, zbývající energie v bateriích pak ale často klesla pod 10 %.

Současně baterie vozu později nenabíjel na více jak 80 %, čímž se snažil co nejvíce eliminovat zmíněnou degradaci. I tak si ale příliš nepomohl a je otázkou, jak na tom budou další majitelé Volkswagenu ID.3 v případě, že budou nabíjet na 100 % kapacity baterie a čas od času vůz nechají skoro vybít. A jelikož se celá věc nezdála samotnému výrobci, vůz si na chvíli půjčil a provedl vlastní odborné měření. A výsledek? Servisní středisko Volkswagenu potvrdilo, že baterie vozu jsou schopné pojmout již jen 92 % elektrické energie. Pokud by tak každým rokem stejným tempem klesala kapacita baterií, po třech letech provozu by vůz nabízel jen 76 % kapacity.

Technické parametry Volkswagen ID.3 45 kWh

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 261 × 1 809 × 1 552 mm, 1 590 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon110 kW, 150 koní, točivý moment: 225 Nm
Baterie48 kWh (45 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 7,2 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,1 kWh / 100 km, dojezd: 330 km
Cena od895 900 Kč
Diskuze ke článku
Two Gamers cz
Two Gamers cz
....AC vítězí, zatím jsem neslyšel že by ZOE degradoval 😀 kámoš má 175 tis.na chameleonu a ok!
Tomas Horak
Tomas Horak
Mě ta degradace nepřekvapuje, byl to model z first edition, kterých několik tisíc stálo cca půl roku na poli. To byla ta situace, kdy jim vůbec nefungoval software a ty auta tam stály jen tak. Tam bych hledal příčinu té degradace víc, než že nabíjel do 100% (díky bufferu to není 100% jako u Tesly...).
Denys Khanzhyiev
Denys Khanzhyiev
Prekroutily vsechno co Chris(je to jmeno toho youtubera) rikal. Naopak nabijel casto do 100% protoze s tim autem provadel mnoho testu. Neocekava ze kapacita bude dal klesat stejnym tempem protoze ted' uz se chova k beterii setrne. Navic nemeril to primo vyrobce ale dealer - to je rozdil. Mimochodem uz v zime mel dost snizenou kapacitu - viz test z cernym ID.3 z tepelnym cerpadlem (a to mel najezd kolem 10 tisic) Tak ze od tech 10 tisic v zime do 22 tisis v zari to vyrazne nekleslo.
Josef L
Josef L
Řekl bych, že takto nadepsat článek může novinář Blesku, ale neměl by to dělat člověk, který zná BEV a ví, že podobný nadpis si může dovolit až bude těch baterií v řádu několika procent. Udělat závěr na základě stavu baterie jednoho auta, které možná kdoví jak dlouho stálo na poli, je dost nesolidní.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze