Když se před pár měsíci dostala na svět zpráva, že majitel Volkswagenu ID.3 1ST u něj naměřil nečekaně velkou degradaci baterie, málokdo tomu věřil. I sám výrobce začal pochybovat o tak velké ztrátě kapacity, jenže nyní kauza pokračuje, jak informuje insideevs.com. Vše spustil youtuber s přezdívkou Battery Life, jenž s vozem za jeden rok ujel lehce přes 22 tisíc km. Jedná se o model ID.3 ve výbavě 1st Edition a jak se zdá, za první rok používání u něj poklesla kapacita baterie o 4,4 kWh. To dělá 7,5 %, což je vážně hodně. Majitel na druhou stranu přiznává, po celou dobu vůz nabíjel takřka výhradně 100kW DC nabíječkou, zbývající energie v bateriích pak ale často klesla pod 10 %.
Současně baterie vozu později nenabíjel na více jak 80 %, čímž se snažil co nejvíce eliminovat zmíněnou degradaci. I tak si ale příliš nepomohl a je otázkou, jak na tom budou další majitelé Volkswagenu ID.3 v případě, že budou nabíjet na 100 % kapacity baterie a čas od času vůz nechají skoro vybít. A jelikož se celá věc nezdála samotnému výrobci, vůz si na chvíli půjčil a provedl vlastní odborné měření. A výsledek? Servisní středisko Volkswagenu potvrdilo, že baterie vozu jsou schopné pojmout již jen 92 % elektrické energie. Pokud by tak každým rokem stejným tempem klesala kapacita baterií, po třech letech provozu by vůz nabízel jen 76 % kapacity.
Technické parametry Volkswagen ID.3 45 kWh
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 261 × 1 809 × 1 552 mm, 1 590 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 110 kW, 150 koní, točivý moment: 225 Nm |
Baterie | 48 kWh (45 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 7,2 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,1 kWh / 100 km, dojezd: 330 km |
Cena od | 895 900 Kč |