Nejstarší automobilka světa už druhý rok čelí vyšší moci. Po loňském propadu, který způsobil COVID-19, ji letos, zejména v září, zasáhla čipová krize. Přesto je ale dosavadní průběh roku 2021 výrazně lepší proti loňsku a především pokračuje výrazné posilování podílu nabíjecích aut.
Mercedesů a Smartů se za třetí kvartál prodalo celkem 434 784, tedy o dramatických 30,5 % méně, ovšem souhrnné množství od počátku roku (YTD), tedy 1 617 508 vozidel, znamená naopak meziroční nárůst 3 %. Hodně tomu pomohl rekordní nárůst poptávky po nejziskovějších modelech; třídě S, sportovních derivátech Mercedes-AMG a třídě G, z nichž všechny zaznamenaly nárůst zhruba mezi 30 a 40 %. Malé užitkové vozy dosáhly lepších výsledků. Celkem 83 160 prodaných vozidel znamená mezikvartální propad jen o 13,3 %, meziročně se YTD polepšily o 9,8 %.
Počty prodaných nabíjecích automobilů však konstantně rostou. Za třetí kvartál 2021 se jich prodalo 61 652, což znamená meziroční nárůst od 34,1 %. Ještě signifikantnější je meziroční rozdíl v hodnotě YTD. Ten činí optimistických +142,7 % a reprezentuje 11,4 % celkových prodejů. Dvě třetiny z toho tvoří plug-in hybridy, ovšem čisté elektromobily rostou trochu rychleji. Do těchto statistik se také dosud nepromítly prodeje EQS ani EQE.
Elektrická ofenziva Mercedesu: podívejte se, co v Mnichově ukázal – IAA Mnichov 2021
Elektrické dodávky eVito, eVito Tourer a eSprinter si za kvartál meziročně polepšily o 278 % s celkovým počtem téměř 3 900 kusů. Přesná čísla YTD zatím nejsou k dispozici, ale očekává se, že dosáhnou zhruba 7 500 kusů, tedy 3,1 % celkového objemu dodávek.