Čipová krize, covid a energetická krize – to vše se setkalo v jediný okamžik a přinutilo automobilky přehodnotit přístup k subdodávkám. Že vznikne obří továrna na čipy SAIC v Drážďanech, jsme vás už informovali, další postaví Intel u Magdeburgu. Z druhé strany ale přišel komentář od vysoké manažerky z Audi, který tlumí přehnaný optimismus.
Renate Vachenauerová, vedoucí nákupu pro značku Audi, prohlásila v rozhovoru pro augsburger-allgemeine.de, že se sice na řešení intenzivně pracuje na všech stranách, ovšem jde o obrovské investice v řádech desítek miliard eur, které nebudou hotové za několik měsíců. A že zatím rozhodně není čas ukončovat opatření, kterými výrobci s čipovou krizí bojovali. Doporučila také, že jedním z opatření, které by přispělo k vyřešení situace, by bylo zmenšení počtu čipů, které výrobci nakupují. Těch je v současné době kolem 8 000 a komplikují nejen logistiku, ale také sjednávání množstevních slev.
Vachenauerová dále doporučila, že je třeba využít všech kanálů, jak k čipům přijít, a klidně se jimi i předzásobit, protože za současné situace není pro dříve tolik oblíbený systém just in time, který přenášel náklady na uskladnění z výrobců na dopravce, prostor. Ke slovu přicházejí i prostředníci, jejichž marže za normálních okolností automobilky platí jen velmi nerady.