Zvládnout těžkou úlohu autonomního řízení není jen tak a automobilky se tedy snaží spojit s nějakou další firmou, která by mohla ve vývoji pomoci. Na autonomní technologie se tradičně zaměřují společnosti jako je Continental nebo Bosch. Právě druhá jmenovaná ohlásila kooperaci s německým Daimlerem. Bosch již nyní spolupracuje například s Applem a Mercedesu by měl pomoci ve vývoji autonomního řízení úrovně 4 a 5.
Jde o nejvyšší stupně autonomního řízení, které nevyžadují řidiče. Díky spolupráci bychom se měli technologie dočkat na začátku další dekády. Autonomní řízení ve městech by mělo nepřímo minimalizovat zácpy, zlevnit dopravu a především zvýšit bezpečnost. Další možností je vylepšení carsharingu, který díky autonomnímu řízení nabývá úplně nových rozměrů. Výhodou by byla nejen bezpečná cesta domů s alkoholem v krvi, ale změnu by jistě uvítali i obyvatelé bez vlastního řidičského průkazu.
Myšlenka Mercedesu a Bosche je taková, že by se autonomní vozidla ve městech objednávala přes mobilní aplikaci. Vůz by sám přijel na místo určení, vyzvednul pasažéry a dovezl je na místo určení. Pokud se tuto hudbu budoucnosti podaří přehrát, technologie se jistě bude muset potýkat také s legislativními překážkami. Pro příklad můžeme uvést služby typu Uber nebo Airbnb, které čelí žalobám v podstatě každý měsíc.
Zdroje: insideevs.com