Modernizovaný Mercedes S vypadá stejně, má se však proměnit v dokonalost

Modernizovaný Mercedes S vypadá stejně, má se však proměnit v dokonalost
  • Modernizace se lehce dotkla exteriéru, ale především věcí, které nejsou na první pohled vidět
  • Nově dokáže Mercedes třídy S snímat silnici pro co nejlepší nastavení odpružení pro co největší pohodlí cestujících
  • Systém Curve umí automobil v zatáčce naklonit o 2,65°
  • V České republice bude dostupný v červenci, plug-in hybridní verze dorazí později

Mercedes na probíhajícím šanghajském autosalonu ukázal modernizovanou vlajkovou loď, tedy Mercedes třídy S. Po designové stránce se mnoho změn neudálo, ale o to více se můžete nechat rozmazlovat v interiéru nebo se těšit na nové pohonné jednotky, ale pěkně postupně.

Elegantní linie Mercedesu třídy S byly zachovány. Typická maska chladiče se mírně zvětšila a nový je také nárazník. Chybět nemůže logo vznášející se vertikálně k nebesům. Modernizace se dotkla také světlometů, a to jak předních, tak zadních. Jejich typické rysy, které známe i z modelů C nebo E, však byly zachovány. To vše podtrhují kola, protože ta přece dělají auto. K dispozici budou velikosti od 17 do 20 palců.

Jestli nějaký věrný fanoušek BMW někdy prahnul po Mercedesu třídy S, ale toužil po řadovém šestiválce, měl by uspořádat pořádný večírek a nejlépe v novém „eSku“. Pod kapotou bude nově k dispozici místo naftového třílitru V6 agregát o objemu 2,9 litru se šesti válci v řadě. Základní provedení 350 d bylo naladěno na 286 koní a 600 Nm. Naopak nejsilnější verze se pyšní výkonem 340 koní a 700 Nm. Samozřejmě nebudou chybět ani plug-in hybridní varianta, která má urazit na jedno nabití až 50 kilometrů, a také vrcholná ukázka luxusu, tedy provedení Maybach. Na další motorizace se můžete podívat v tabulce.

S 350 d 4Matic S 400 d 4Matic S 560 4Matic AMG S 63 4Matic+
Objem [ccm] 2 925 2 925 3 982 3 982
Výkon 210 kW 250 kW 345 kW 450 kW
Spotřeba 5,5 l / 100 km 5,6 l / 100 km 8,5 l / 100 km 8,9 l / 100 km
Koncepce řadový šestiválec řadový šestiválec V8 V8

Velké změny se však odehrály uvnitř vozu. Upgradem prošel například kamerový a radarový systém, který má nyní ještě lépe snímat okolí. Spolupracovat mají tyto systémy i s navigací, což se má projevit například tak, že při přijíždění do křižovatky může auto prediktivně upravovat rychlost.

„Inovace je synonymem pro Mercedes třídy S po celá desetiletí. Tato řada byla průkopníkem luxusu pro všechny kategorie vozidel,“ říká Dr. Dieter Zetsche, předseda představenstva společnosti Daimler AG a vedoucí Mercedes-Benz Cars. „Nový Mercedes třídy S navazuje na nejnovější technologie, jako jsou bezpečnostní funkce a automatizování samotné jízdy.“

V interiéru se nachází stejně jako dříve dva 12,3palcové displeje, které jsou k vidění například v Mercedesu třídy E. Nejspíše budou zabaleny do stejně pohledné grafiky a do svého repertoáru by měli dostat stejné funkce. Mercedes třídy S tedy bude jedno z nejvybavenějších automobilů na trhu, alespoň co se technologii týká. Na fotografiích vypadá velmi zajímavě multifunkční volant, respektive právě multifunkční části na něm. Stejně jako zmíněné „Éčko“ nabídnou dotykové plošky, skrz které můžete ovládat infotainment.

Magic Control, tedy systém odpružení, má zvládat „předčítat” silnici, a to až v rychlostech daleko za dálničními rychlostními limity. Tedy pokud zrovna nejste u našich německých sousedů, protože tam 180 km/h jezdit můžete. Úkolem je co nejlépe filtrovat nerovnosti a dopřát tak cestujícím dokonalou oázu klidu a luxusu. K tomu má pomoci nejenom funkce Curve, jež model S nakloní do zatáčky v úhlu 2,65°, ale také režim Energizing, který jsme si osobně vyzkoušeli. Ten ovládá hned několik různých systémů v autě, jako je klimatizace, rádio, ambientní podsvícení nebo masážní sedačky, a to vše jen v závislosti na vaší náladě a samozřejmě zvolení daného režimu. Mercedes se chlubí, že k dispozici bude i fyzický trénink. No, těšíme se, až takový trénink podstoupíme.

Technické parametry Mercedes-Benz S 500 Plug-in Hybrid (2014)

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 5 246 × 1 899 × 1 496 mm, 2 215 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: zadní
Výkon442 (333 + 109) koní, toč. moment: 480 Nm
Baterie8,7 kWh, konektory: Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 30 km
Infotainment12,3" nedotykový displej
Cena2 947 560 Kč

Mercedes třídy S je radost také řídit, ale možná to nebude dlouho trvat a tato výsada nám bude odepřena. Modernizované „eSko” přichází s modernizací všech možný systémů a je tedy opět blíže k cestě za zcela autonomním řízením.

K dispozici v České republice bude faceliftovaný Mercedes třídy S od července letošního roku.

Zdroj: media.daimler.com

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze