Mercedes třídy S byl vždy synonymem pro to nejlepší, co si v automobilovém světě můžete koupit. Konkurence samozřejmě nabízí auta, která mají třídě S jít po krku, ať už jde o BMW řady 7, Audi A8 nebo třeba Lexus LS.
Třída S měla do nedávné doby jednu velkou výhodu. Ve variantě coupé neměla prakticky konkurenci. Až letos BMW ukázalo řadu 8, kterou jako konkurenci brát můžeme, ale o tom až někdy jindy. Jestli patříte mezi fanoušky Mercedesu, tak jistě víte, že nejnovější infotainment, kterému Mercedes říká Mercedes-Benz User Experience, nenasadil do třídy S, ale do třídy A. Ve všech ostatních ohledech budete v „eSku“ jako v pokojíčku.
Když budete projíždět kolem kolmo zaparkované modelové řady Mercedesu, můžete mít problém rozeznat od sebe jednotlivé řady. Mercedes své modelové portfólio po designové stránce hodně přiblížil a v rychlosti rozeznat třídu E od třídy S může být problém. Každopádně co auto, to několik názorů. Zda se vám třída S líbí nebo ne nechám na vás. Jen podotknu, že mně osobně se varianta kupé nejvíce líbí z boku, kde krásně vyniknou křivky a rychle se svažující střecha. Na zádi pak asi většinu lidí a hlavně petrolheadů zaujmou čtyři koncovky výfuku.
Pojďme však do interiéru. Možná bych s trochou nadsázky mohl říci „Vítejte v našem skromném, čtyřmístném ubytování, kde o vás budeme s láskou pečovat. Pevně věříme, že čas zde strávený si užijete.“ Luxusní zpracování, v našem případě červené kůže, prošívání, skvělé sedačky s funkcemi, která možná ani nevyužijete, ... Také vyhřívání jde nastavit. Někdo preferuje, aby více hřál sedák, jiný zase opěradlo. Můžete si vybrat. Nechybí ani klimatizování sedadla a masážní funkce, ale také foukání teplého vzduchu na váš krk. Tady se prostě hraje jiná liga.
Je vám asi jasné, že varianta kupé není tak praktická jako klasický sedan. Ideální scénář zní tak, že naberete přítelkyni, potřebné věci jako zimní kabát či kabelku dáte na zadní sedadla a vyrazíte. Samozřejmě nezapomenete do auta koupit oblíbený parfém vaší ženy, nastavit ambientní podsvícení její oblíbenou barvou a můžete zamachrovat i tím, že jí pustíte masáž pomocí hlasové asistentky.
Na palubní desce najdete dnes už typickou charakteristiku Mercedesu, tedy dva 12,3palcové displeje. Displej před volantem jde různě upravovat. Ve finále před sebou vůbec nemusíte vidět otáčky motoru. 9stupňova automatická převodovka se o vše postará. Nechybí ani barevný head-up displej. Chválím to ve všech nových Mercedesech a zmínit se o tom musím i tady – dva trackpady na volantu, pomocí nichž můžete ovládat celý infotainment systém, jsou neuvěřitelně návyková věc. Nechybí ani párování s chytrým telefonem nebo autonomní přejíždění z pruhu do pruhu. Stačí jen dát blinkr a „eSko“ vše provede za vás. Podrobně jsme se celému infotainmentu věnovali v Mercedesu třídy E, jehož video najdete níže.
V ‚eSku‘ si nepřipadáte jako v autě, ale jako na obláčku.
Možná se mě raději ani neptejte, jak třída S jezdí. Mysleli byste si, že od Mercedesu dostávám tučné faktury měsíc co měsíc. Kdyby tomu tak bylo, tak bych si pro jedno „eSko“ hned zašel. Nepřipadáte si v něm jako v autě, ale jako na obláčku, který se tak nějak vznáší nad silnicí a vy se kocháte krajinou za doprovodu masáže a oblíbené hudby. A přitom stačí málo, konkrétně navolit režim Sport+, kdy vůz drží vyšší otáčky, řízení i volant ztuhne a z výfuku se začne linou zlověstný zvuk, prskání a střílení, samozřejmě dle toho co máte pod kapotou. Na nás vyšel benzinový čtyřlitrový osmiválec o výkonu 469 koní. Ale nebojte, na trhu je i plug-in hybridní třída S, kterou brzy podrobíme testu.
Každý vidíme to nejlepší zařízení v něčem jiném. Pro někoho je nejlepší telefon Samsung, pro druhého zase Apple. Pokud bych já měl říct nějaké své automobilové nebe, tak je to právě třída S, a to prakticky v jakékoli motorizaci. Ano, velký benzinový motor dodá i trochu té sportovnosti a především zvuku, ale naftové verze zase jezdí s jinou spotřebou a plug-in hybridní verze je kapitola sama pro sebe. Jde však o to, jakým způsobem vás tohle auto doveze do cílové stanice: klidně, pohodlně a vlastně i odpočatě. Tím netvrdím, že BMW řady 7, Audi A8 nebo Lexus LS si nenajde své zákazníky, nebo že se jedná o špatná auta. Vůbec ne! Jen život je o prioritách každého z nás. A já bych volil Mercedes.