Autonomní řízení už není výsadou jen velkých automobilek jako Mercedes, Audi nebo třeba Volvo, ale více a více se mu věnují také ne tak prémiové značky. Konkrétně jsme se o tom mohli přesvědčit na ženevském autosalonu u stánku Hyundai, kde byl k vidění, mimo jiné, autonomní Ioniq.
Automobil využívá lidaru, který okolí snímá laserovými a radarovými senzory. Celý hardware je umístěn v nárazníku. Autonomní systém je vždy složen z několika systémů. Chybět nesmí Lane Assist, tedy udržování vozidla v jízdním pruhu, nebo adaptivní tempomat. Pomocnou ruku musí nabídnout také GPS a mapové podklady.
Systém si musí poradit s křižovatkami, semafory a dopravními značkami. Potkat se může i s uzavírkou či dětmi na silnici. Výjimkou není ani potulující se pes a podobně. Autonomní řízení je celkově pro všechny automobilky a společnosti, které se na něm podílejí, velká výzva.
Hyundai nadále pokračuje v testování, aby vše maximálně vyladil a mohl systém nasadit do běžného provozu tak, jako na tom pracují i další automobilky.