Co nabídne BMW M5 po technologické stránce? Poprvé například pohon všech kol

Co nabídne BMW M5 po technologické stránce? Poprvé například pohon všech kol
Fotografie: BMW Group
  • BMW M5 poprvé v historii nabídne pohon všech kol
  • Ten však půjde přepnout i pouze na pohon zadní nápravy
  • V interiéru bude pracovat systém iDrive a chybět jistě nebude ovládání gesty
  • Manuálu jsme se nedočkali, pracovat zde bude osmistupňový M Steptronic

Všichni milovníci sportovní a rychle jízdy se dočkali. Nejnovější generace BMW M5 spatřilo světlo světa. Možná si říkáte, proč tady o něm vlastně píšeme. Důvod je jednoduchý: BMW M5 dostalo do vínku více technologii, než se může na první pohled zdát.

Tak za prvé, BMW M5 dostalo poprvé v historii pohon všech kol. To není až tak velké překvapení – ono přenést stádo 600 koní a 750 Nm na silnici není jen tak. Každopádně BMW to celé vyřešilo po svém. Po nastartování je aktivován pohon všech kol s aktivovaným systémem DSC (Dynamic Stability Control). Přepínat však můžete mezi různými jízdními charakteristikami a to včetně jízdy s pohonem zadních kol a vypnutým DSC. Ruku na srdce, tenhle režim však není pro každého, a tak ho doporučujeme především zkušeným řidičům.

K dispozici nebude manuální převodovka, nýbrž osmistupňový M Steptronic se systémem Drivelogic, který ve spolupráci se systémem M xDrive umožňuje optimální využití schopností motoru za všech jízdních podmínek. Nastavit půjde jak pohon 4WD a 4WD Sport, tak i 2WD, což pravověrní fanoušci BMW jistě ocení.

Co se týká interiéru a technologii, tak M5ka bude jistě vycházet z klasického BMW řady 5. K dispozici by tedy mělo být například ovládání gesty a systém infotainmentu iDrive, na který jsme se podrobněji podívali v testu BMW 530d, popřípadě v testu BMW řady 7, ze kterého si právě nová generace řady 5 infotainment převzala.

Na závěr snad jen doplníme, že auto váží 1855 kilogramů a pod kapotou pracuje osmiválec o obsahu 4,4 litrů s výkonem rovných 600 koní. Zrychlení z klidu na sto zabere 3,4 sekundy a na 200 km/h vám jich stačí 11. V Německu startuje cena v přepočtu na 3 milionech korun.

Zdroj: press.bmwgr.com

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze