Citroën Jumpy a SpaceTourer s novou platformou

Citroën Jumpy a SpaceTourer s novou platformou
  • Na český trh dorazila nová generace
  • Nová platforma otevírá dveře hybridnímu pohonu

Citroën vykazoval poslední dobou menší a menší čísla prodejů. Ve třídě K1, která je mimochodem nejrychleji rostoucím segmentem na trhu, však přišla záchrana v podobě modelu Jumpy a osobní verze SpaceTourer. Na lídry segmentu VW Transporter a Ford Transit útočí celou řadou asistentů v této třídě dosud nevídaných a také zbrusu novou platformou.

Citroen Spacetourer

Právě nová platforma by mohla být pro nové zákazníky velkým lákadlem, protože ostatní automobilky využívají ve svých automobilech tohoto typu platformy starší i víc než 10 let. Nová upravená platforma Citroënu označovaná jako EMP2 má mimo lepších jízdních vlastnostech v rukávu dva žolíky. Prvním z nich je možnost osadit automobil pohonem všech kol a zadní náprava navíc do budoucna počítá i s hybridním řešením. Zakomponování hybridního systému není žádnou vědou, protože se s ním již od začátku počítalo. Pohon 4×4 zajišťuje společnost Dangel a bude k dispozici pravděpodobně do konce tohoto roku. Nějakého bližšího data příchodu hybridního pohonu jsme se bohužel nedočkali, ale byli jsme ujištěni, že se s ním počítá.

Francouzská automobilka nabízí k praktickým modelům víc než štědrou výbavu. Vůbec poprvé může mít v tomto segmentu barevný head-up displej. Ten nepromítá údaje přímo na okno, ale na výsuvné sklíčko. Toto řešení si zvolil Citroën především kvůli velmi nákladné výměně předního skla v případě jeho poškození například od odletujících kamínků. V nových modelech můžete mít i automatické xenonové světlomety, multimediální systém se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou a velmi šikovným rozhraním Apple CarPlay, parkovací kamery, bezklíčkové odemykání a mnoho dalšího.

Citroën nepodcenil ani bezpečností asistenty. V paketu Drive Assist naleznete adaptivní tempomat a Collision Risk Alert upozorňující řidiče na blížící se překážky kombinovaný se systémem Active Safety Brake, který umí do 30 km/h úplně zamezit srážce a při větších rychlostech alespoň zmírní následky havárie. Při krizové situaci umí asistent brzdit až do přetížení 1G. Nechybí dobře známý asistent opuštění jízdního pruhu nebo systém rozpoznání dopravního značení, který navíc umí poslat maximální povolenou rychlost rovnou do tempomatu. Vaší jízdu pak hlídá Driver Attention System, který za pomoci kamery nedá dopustit, abyste za volantem usnuli.

V nabídce jsou zatím pouze dieselové motory o výkonu od 95 do 177 koní. Ty alespoň splňují normu Euro 6, a to díky vstřikování močoviny do výfukového systému AdBlue. Nový Citroën Jumpy začíná na přesně 500 tisících, nejedná se ale o akční cenu – ta částku srazí možná i o 100 tisíc korun.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze