Volkswagen na veletrhu IAA v Hannoveru představil ve světové premiéře elektrickou verzi svého modelu Crafter. Ten získal titul nejlepší dodávky roku a Volkswagen má tedy svou elektrickou verzi na čem stavět. Ostatně nová generace Crafteru byla od počátku vyvíjena s možností zastavění elektrického pohonu a akumulátorů pod podlahu tak, aby tento druh pohonu nijak nezmenšoval nákladový prostor.
Ten je u e-Crafteru skutečně rozměrný a poskytne délku až 4 855 milimetrů, objem 11,3 metrů krychlových a maximální výšku 1 961 milimetrů. Elektrický e-Crafter pak nabídne užitkovou hmotnost až 1 709 kilogramů, kdy pak celková hmotnost činí 4 250 kilogramů. I přes to nabídne slušnou dynamiku díky točivému momentu 290 Nm, který je k dispozici, jak je elektromobilům vlastní, od takřka nulových otáček. Výkon elektromotoru pak činí 100 kW (134 koní). A dojezd? 200 kilometrů díky 43kWh Li-Ion akumulátoru uloženém v podlaze pod nákladovým prostorem. Volkswagen ale slibuje, že se zlepšující se technologií baterií bude dojezd množné zvýšit postupně až na 400 kilometrů.
Díky rychlonabíjecímu standardu pak bude možné nový e-Crafter nabít za zhruba 45 minut na 80 %. Omezením však zůstane maximální rychlost pouze 80 kilometrů v hodině, na druhou stranu e-Crafter není ani podle slov automobilky určen jinam než do městského provozu, kde nebude lokálními emisemi zatěžovat již tak špatné ovzduší.
Nový e-Crafter poznáte vcelku snadno i zvenku. Od spalovacích verzí se bude lišit například typickými LED světly ve tvaru C, které Volkswagen používá například u modelu e-up! a vlastně u všech svých elektrických vozů. Odlišností bude také speciální modrý metalický lak Reef a drobné změny v interiéru včetně koženého volantu obšitého modrou nití a čalounění sedadel s modrými prvky.
První kusy elektrického e-Crafteru si mají svou cestu k zákazníkům najít v roce 2017. Cenu a dostupnost pro Českou republiku zatím Volkswagen neoznámil.
Technické parametry Volkswagen e-Crafter
Kompletní specifikaceKonstrukce | dodávka, 5 986 × 2 × 2 mm, 2 160 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 100 kW, 136 koní, točivý moment: 290 Nm0 |
Baterie | 35,8 kWh |
Nabíjení | rychlonabíjení: 50 kW, palubní: 4 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 21,5 kWh / 100 km, dojezd: 173 km |
Cena od | 1 645 409 Kč |
Zdroj: tisková zpráva