Chrysler sice MPV nevynalezl, jak si leckdo myslí a američtí žurnalisté běžně tvrdí, ale rozhodně tuto kategorii zpopularizoval v USA a nejen tam. Chrysler Voyager se stal symbolem rodinné mobility a dodnes se vyrábí, i v době, kdy ostatní výrobci tuto kategorii dávno opustili ve prospěch SUV či nejrůznějších crossoverů. Pod křídly superkoncernu Stellantis produkce páté generace nadále pokračuje, i když se, technicky vzato, jedná už jen o levnější verzi luxusního modelu Pacifica. To ovšem nic nemění na tom, ryze rodinné MPV, kterému za mořem říkají minivan, stále žije. A v nejbližší budoucnosti se to zřejmě nezmění.
Chrysler, jehož výrobní program aktuálně tvoří de facto dva modely, z nichž jeden má základy v roce 2000, naléhavě potřebuje změnu. Tu by měla přinést nová generální ředitelka Christine Feuellová, jmenovaná na podzim 2021. A ta se také během právě skončeného autosalonu v New Yorku při rozhovoru svěřila greencarreports.com, že se počítá s plně elektrickým minivanem a nyní se řeší, jak bude vypadat. Zájemci prý určitě nepřijdou o oblíbená sedadla Stow 'N Go, která lze zaklopit do podlahy, ovšem zatím jsme se nedozvěděli, jak to půjde dohromady s baterií v podlaze. Ta bude bezpochyby pořádně velká, protože Stowellová naznačila, že se u něj počítá s dojezdem 400 mil (644 km), ovšem podle přísnější americké normy EPA.
Možnou podobu budoucího minivanu naznačila studie elektromobilu Chevrolet Portal z roku 2017, ovšem bráno s rezervou, protože u ní na sedadla sklopná do podlahy nedošlo. Řešení této hádanky každopádně spatříme nejpozději v roce 2028, kdy má z nabídky zmizet poslední spalovací model. Prvního elektromobilu Chrysler se dočkáme v roce 2025, ovšem spekulaci, že jeho podobu naznačil letošní koncept Airflow Graphite, Feuellová vyvrátila. Ovšem nevyloučila, že jedním ze tří nových elektromobilů uvedených do roku 2028 bude elektrický sedan nahrazující již nyní přestárlý model 300, který v nabídce podle ředitelky zůstane ještě po roce 2025, stejně jako aktuální Voyager. Chybět nebude, kromě MPV, pochopitelně ani crossover.
Feuellová také doplnila půl roku starou zprávu, že se Stellantis chystá budovat vlastní nabíjecí síť. Tak to zřejmě bude v Evropě, ovšem za mořem se podle ní se superkoncern vydá spíše cestou partnerské spolupráce, nikoliv vlastního budování.