Stellantis hlásí silný růst prodejů v zemích EU30. V září 2025 meziročně prodal o 11,5 % více vozidel než loni a zvýšil svůj tržní podíl o 0,1 %. K růstu přispěly především značky Citroën (+0,3 %), Fiat (+0,1 %) a Opel (+0,1 %).
Také výsledky za třetí čtvrtletí v regionu EU30 potvrzují pozitivní trend – prodeje osobních vozů Stellantisu vzrostly o 4,4 % na 422 000 kusů. Koncern si zároveň upevnil vedoucí pozici v segmentu hybridních vozů, kde od začátku roku drží 15,2% tržní podíl, což znamená meziroční nárůst o 4,1 %.
„Jsme nadšeni z velmi pozitivního trendu nabírání našich objednávek, zejména v segmentu B2C, kde jsme v září meziročně posílili o 22 %,“ říká Luca Napolitano, obchodní manažer skupiny Stellantis. „Kromě toho ve třetím čtvrtletí roku 2025 výrazně vzrostly prodeje vozů Citroën C3/C3 Aircross, FIAT Grande Panda a Opel Frontera, což přispělo k meziročnímu nárůstu prodeje našich osobních vozů o 4,4 procentního bodu na celkem 422 000 vozidel.“
Ve třetím čtvrtletí navíc koncern pokračoval v produktové ofenzívě, když na trh uvedl Citroën C5 Aircross, DS N°8 a Jeep Compass.
Celkový tržní podíl skupiny Stellantis ve třetím čtvrtletí v regionu EU30 dosáhl 15,4 %, přičemž se prodalo 549 000 osobních a lehkých užitkových vozů. To koncern řadí na pozici druhé největší automobilové skupiny v Evropě, hned za Volkswagen Group.
Stellantis byl ve třetím čtvrtletí druhou největší automobilovou skupinou v Evropě, hned za Volkswagen Group.
Připomeňme, že jsme už informovali o tom, že Stellantis ve třetím čtvrtletí globálně zastavil více než roční sérii poklesů. Prodeje mu meziročně vzrostly o 13 % na 1,3 milionu vozidel, přičemž tahounem byl zejména severoamerický trh s nárůstem o 35 %. Stellantis však už v září zároveň potvrdil dočasné zastavení výroby ve dvou továrnách. Kvůli zpomalujícímu evropskému trhu byla přerušena produkce v italském Pomiglianu d’Arco (Fiat Panda, Alfa Romeo Tonale) a ve francouzském Poissy (Opel, DS). Nový šéf koncernu Antonio Filosa proto údajně připravuje novou strategii pro rok 2026, která má reagovat na zpomalení trhu i přetlak výrobních kapacit.

