Celkový trh s automobily v Evropě zpomaluje. Za prvních osm měsíců se prodeje propadly o sedm procent a některé tržní segmenty jsou zasaženy poměrně výrazně. Tento negativní trend pocítil Stellantis, který bude už v září zahajovat několikatýdenní pauzy v produkci několika továren. Společnost oficiálně přiznala dočasnou stopku v bývalé továrně tehdy ještě samostatné Alfy Romeo v jihoitalském Pomiglianu d'Arco od 29. září, což ovlivní produkci Fiatu Panda a Alfy Romeo Tonale. Pauzu si dají podle Stellantisu i zaměstnanci v Poissy u Paříže, odkud vyjíždějí Opely a DS. Podle Bloombergu Stellantis „upravuje tempo výroby v některých svých závodech v Evropě, aby přizpůsobil tempo výroby náročnému trhu v Evropě a zároveň co nejefektivněji spravoval zásoby do konce roku.“
Problém se ale zdá být mnohem větší, než Stellantis přiznává. Důvodem však není jen celkový pokles prodejů, ale rovněž stále sílící invaze dotovaných čínských automobilů na evropském trhu. Koncern tak bojuje s nadbytečnými výrobními kapacitami. Proto budou, tentokrát podle neoficiálních informací, pauzovat i závody v Eisenachu, v Tychách (kde nedávno skončila krátká epizoda produkce čínských elektromobilů Leapmotor) a ve dvou španělských pobočkách.
Tato opatření přišla v dobách, pro Stellantis mimořádně obtížných. Koncernu se totiž kvůli Trumpově celní válce propadají i prodeje za mořem a zároveň je vázán ambiciózním výrobním plánem pro Itálii, jehož realizace rovněž pokulhává. Nový šéf Stellantisu Antonio Filosa proto nedávno vyzval Evropskou unii k urgentní záchraně automobilového průmyslu v regionu a zkraje nového roku by měl představit nový obchodní plány, přizpůsobený současným potížím.

