V uplynulém týdnu nás novinkami zásoboval nejen e-Salon, ale také veletrh v Miláně. Dneska si ukážeme novinky v podobě Opelu Grandland, Fordu Capri, ale také úplně nové řady motorek Zero. Tak vítejte u fNews.
fNews #287 – Chceme návrat skutečných tlačítek do aut a další zprávy
Podcast v audio formě
- přehrát tuto epizodu (mp3)
- odebírat podcast (RSS)
- odebírat podcast na Spotify
- odebírat na Apple Podcasts
Pojďme ale začít u jiného tématu. Stále více prvků v autě ovládáme na dotykovém displeji, zatímco fyzická tlačítka mizí. Vypadá to moderně a pro výrobce je to levnější. Nyní se však ozývají hlasy, že jde o bezpečnostní riziko. Viceprezident Hyundai Design North America se nechal slyšet, že „lidé jsou otrávení a naštvaní, když se marně snaží něco nastavit na dotykovém displeji ve stresové situaci“. A právě Hyundai slibuje obrat a návrat fyzických ovladačů, což vidíme i na faceliftu Ioniqu 5.
Nová generace Opelu Grandland míří i do Česka. My jsme si auto už mohli osahat, takže pro dojmy z něj zamiřte na fDrive.cz. Důležité jsou ale ceny. Hybridní verze začíná na částce 769 990 Kč. Pokud budete chtít čistý elektromobil, připravte si 1 079 990 Kč za variantu s menší 73kWh baterií. Rozdíl je tedy 300 tisíc korun. Za příplatek 40 tisíc korun můžete mít baterii o kapacitě 82 kWh. Na výběr pak máte z několika výbav. Náš test chválil příjemný interiér a povedený moderní design.
Výrobce elektrických motorek Zero rozšiřuje svou nabídku o dva nové modely – XB a XE. Navíc ukázal koncept Neutrino. Snaží se oslovit širší skupinu zákazníku a vstoupit i do nižších cenových kategorií. Nové modely tak jsou kompaktními kroskami, které se snaží zaujmout jednak povedeným designem, ale také kvalitním odpružením, displejem a detailním softwarovým nastavením. Zero je vyrábí ve spolupráci s čínskou společností Zongshen.
Na e-Salonu si českou premiéru odbyl také Ford Capri. Je to crossover postavený na platformě MEB, trochu menší než nedávný Explorer. Design využívá prvky známé z původních Capri, i když už dávno nejde o kupé. V interiéru vás mohou zaujmout prvky známé z vozů Volkswagen a techniku sdílí třeba s Enyaqem. Nabízí dvě kapacity baterie – 52 kWh a 77 kWh. Cena začíná na milionu korun. A pokud vás zajímá více, opět máme první dojmy.
A co vy říkáte na dotyková tlačítka a ovládání přes displej? Dali byste přednost návratu skutečných tlačítek? Dejte vědět v komentářích a sledujte fdrive.cz.