Modernizovaný elektrický hatchback segmentu B, Opel Corsa Electric, slavil českou premiéru na loňském e-Salonu. Tento malý vůz, který patří mezi cenově dostupnější elektromobily, prošel faceliftem, ale zároveň dostal i novou techniku. Stále si můžete objednat i původní motorizaci s výkonem 100 kW a baterií o celkové kapacitě 50 kWh, ale my testujeme právě tu novou, která má výkon 115 kW (156 koní) a baterii o celkové kapacitě 51 kWh. Na první pohled není rozdíl v kapacitě baterie velký a mohlo by se zdát, že ani dojezd se moc nenavýšil, ale opak je pravdou. Zatímco u původní (a nyní základní) verze Opel uvádí dojezd 354 km podle WLTP, u toho s novou technikou je to 405 km, tedy o 50 km více. Nová technika pohonu by totiž měla být o poznání efektivnější.
Opel předvedl novinky v podobě Astry Electric i GSE a modernizované Corsy
Technické parametry Opel Corsa 2023 Corsa Electric 2023
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 061 × 1 960 × 1 435 mm, 1 530 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 100 kW, 136 koní, točivý moment: 260 Nm |
Baterie | 50 kWh (46,3 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 402 km |
Cena od | 819 990 Kč |
Udávaná spotřeba podle WLTP je u modernizovaného Opelu Corsa Electric s novou technikou pohonu 14,3 až 14,6 kWh/100 km, zatímco u základní verze s původní technikou to je o cca 1,5 kWh/100 km více. Když do nové Corsy usedám, skutečně ukazuje dojezd 400 km při stavu baterie 100 %, tak jsem zvědavý, zda to bude odpovídat realitě. Po 49km cestě z Prahy do Berouna palubní počítač ukazuje spotřebu dokonce nižší, než je ta normovaná. Konkrétně 12,1 kWh/100 km. Faktem ale je, že tato trasa má klesající profil, ale zase na druhou stranu, část trasy vedla i po dálnici, kde jsem jel maximální povolenou rychlostí. V Berouně jsem pak se zapnutou klimatizací a při slunečném počasí jezdil za 14,1 kWh/100 km, přičemž na pomalé jízdě po městě se výrazněji projeví spotřeba klimatizace či topení. Takže můj první dojem ze spotřeby je pozitivní.
Exteriér prošel změnou zejména zepředu, kde se více přiblížil stylu modelů Mokka nebo Astra, ale oproti nim má vyšší masku, která vychází z původního designu. Mně osobně se více líbí nižší maska u nových Opelů, ale budu rád, když mi napíšete do komentářů, jak design hodnotíte vy. V interiéru pak Corsa dostala volič směru jízdy, který známe i z ostatních vozů koncernu Stellantis. Mně ale více vyhovovala páčka, který byla u původních verzí, jež byly vyvíjeny ještě pod vlajkou PSA. Dalo se tam snadněji přepínat mezi režimy D a B (nižší a vyšší rekuperace), aniž bych hleděl na volič směru jízdy. Teď přepínání totiž probíhá pomocí docela malých tlačítek.
Zajímá vás Opel Corsa Electric? Ptejte se v komentářích
Kromě obecného testu mám v plánu i test Zaostřeno na spotřebu a test nabíjecí křivky. Pokud vás zajímá na Opelu Corsa i něco dalšího, napište prosím do komentářů dotaz a v testu se na to zaměřím také.