Modernizovaný elektrický hatchback segmentu B, Opel Corsa Electric, slavil českou premiéru na loňském e-Salonu. Tento malý vůz, který patří mezi cenově dostupnější elektromobily, prošel faceliftem, ale zároveň dostal i novou techniku. Stále si můžete objednat i původní motorizaci s výkonem 100 kW a baterií o celkové kapacitě 50 kWh, ale my testujeme právě tu novou, která má výkon 115 kW (156 koní) a baterii o celkové kapacitě 51 kWh. Na první pohled není rozdíl v kapacitě baterie velký a mohlo by se zdát, že ani dojezd se moc nenavýšil, ale opak je pravdou. Zatímco u původní (a nyní základní) verze Opel uvádí dojezd 354 km podle WLTP, u toho s novou technikou je to 405 km, tedy o 50 km více. Nová technika pohonu by totiž měla být o poznání efektivnější.
Opel předvedl novinky v podobě Astry Electric i GSE a modernizované Corsy
Technické parametry Opel Corsae 2023 Corsa (2023)
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 061 × 1 960 × 1 435 mm, 1 530 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 100 kW, 136 koní, točivý moment: 260 Nm |
Baterie | 50 kWh (46,3 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 402 km |
Cena od | 819 990 Kč |
Udávaná spotřeba podle WLTP je u modernizovaného Opelu Corsa Electric s novou technikou pohonu 14,3 až 14,6 kWh/100 km, zatímco u základní verze s původní technikou to je o cca 1,5 kWh/100 km více. Když do nové Corsy usedám, skutečně ukazuje dojezd 400 km při stavu baterie 100 %, tak jsem zvědavý, zda to bude odpovídat realitě. Po 49km cestě z Prahy do Berouna palubní počítač ukazuje spotřebu dokonce nižší, než je ta normovaná. Konkrétně 12,1 kWh/100 km. Faktem ale je, že tato trasa má klesající profil, ale zase na druhou stranu, část trasy vedla i po dálnici, kde jsem jel maximální povolenou rychlostí. V Berouně jsem pak se zapnutou klimatizací a při slunečném počasí jezdil za 14,1 kWh/100 km, přičemž na pomalé jízdě po městě se výrazněji projeví spotřeba klimatizace či topení. Takže můj první dojem ze spotřeby je pozitivní.
![Opel Corsa Electric 2023](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Opel Corsa Electric 2023](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Opel Corsa Electric 2023](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Opel Corsa Electric 2023](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Opel Corsa Electric 2023](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Opel Corsa Electric 2023](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Opel Corsa Electric 2023](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Opel Corsa Electric 2023](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
Exteriér prošel změnou zejména zepředu, kde se více přiblížil stylu modelů Mokka nebo Astra, ale oproti nim má vyšší masku, která vychází z původního designu. Mně osobně se více líbí nižší maska u nových Opelů, ale budu rád, když mi napíšete do komentářů, jak design hodnotíte vy. V interiéru pak Corsa dostala volič směru jízdy, který známe i z ostatních vozů koncernu Stellantis. Mně ale více vyhovovala páčka, který byla u původních verzí, jež byly vyvíjeny ještě pod vlajkou PSA. Dalo se tam snadněji přepínat mezi režimy D a B (nižší a vyšší rekuperace), aniž bych hleděl na volič směru jízdy. Teď přepínání totiž probíhá pomocí docela malých tlačítek.
Zajímá vás Opel Corsa Electric? Ptejte se v komentářích
Kromě obecného testu mám v plánu i test Zaostřeno na spotřebu a test nabíjecí křivky. Pokud vás zajímá na Opelu Corsa i něco dalšího, napište prosím do komentářů dotaz a v testu se na to zaměřím také.