Cestovat můžete nejen autem, ale také autobusem nebo vlakem. A minimálně poslední zmíněný prostředek bude za pár let dobré zvážit, pokud pojedete do Mnichova.
Německý ministr dopravy Alexander Dobrindt společně s německým ministrem vnitra Joachimem Herrmannem uvedli, že má německá vláda v nejbližších týdnech zařadit do spolkového plánu železniční koridor Schwandorf-Furth im Wald-státní hranice do naléhavých potřeb a má pro něj zajištěné financování.
Shoda padla na prvním česko-bavorském summitu v bavorském Furth im Waldu. Obě strany zde podepsaly společnou deklaraci o zlepšení železniční infrastruktury poblíž vzájemných hranic. Ta má do roku 2030 zkrátit cestování mezi Prahou a Mnichovem pod čtyři hodiny. Česká republika přípojný koridor už několik let projektuje a na tento krok na německé straně se čekalo několik let.
„Velmi se nám povedly dvě věci. Za prvé že se do naléhavých potřeb dostává trať z Plzně do Mnichova, ale zároveň i velký tunel a trať na Drážďany a Berlín. Díky dopravní diplomacii německá strana pochopila, že jak spojení na Sasko a Berlín, tak i spojení na Mnichov s Bavorskem je velmi důležité a mělo by být zajištěno,“ uvedl český ministr dopravy Ťok.
Německá strana si nechala vypracovat studii trasy. Vzniklo hned několik variant, přičemž výsledná cena byla stanovena od 2 do 2,5 miliard euro (52 - 65 miliard korun). Náklady na výstavbu tratě z Plzně do Domažlic se odhadují na deset milionů korun.
„Domluvili jsme se na společném vybudování trati z Mnichova přes Furth im Wald, Českou Kubici do Prahy, která bude konkurovat automobilům a bude vhodnou alternativou letecké dopravy. V první fázi zkrátíme dobu cesty na čtyři hodiny patnáct minut, konečným cílem je tři a půl až čtyři hodiny cesty,“ cituje Ťoka jeho úřad v tiskové zprávě.
Zdroj: zpravy.e15.cz