Z Prahy na západ Čech rychleji i komfortněji s tyrkysovými elektrovlaky Arriva

Z Prahy na západ Čech rychleji i komfortněji s tyrkysovými elektrovlaky Arriva
Fotografie: Arriva
  • Arriva odebere od Škoda Group 22 nových elektrických vlaků v hodnotě přes 7 miliard korun
  • Jednotky dosáhnou rychlosti až 200 km/h a od prosince 2028 budou jezdit na linkách z Prahy na západ Čech
  • Cestující čekají širší sedadla, moderní interiér, Wi-Fi i bistro vůz

Na české koleje míří nové rychlé elektrické vlaky. Škoda Group totiž podepsala kontrakt s dopravcem Arriva na dodávku 22 moderních jednotek nové generace, které budou jezdit rychlostí až 200 km/h. Hodnota zakázky přesahuje 7 miliard korun a součástí smlouvy je také opce na další soupravy. Vlaky budou nasazeny od prosince 2028 na linkách Ex6 (Praha–Plzeň–Cheb) a R16 (Praha–Beroun–Plzeň–Klatovy/Železná Ruda).

Z Prahy na západ Čech vlakem rychleji

Pokud chceme přitáhnout na české koleje nové cestující, musíme jim nabídnout spolehlivé spojení v moderních pohodlných soupravách či jednotkách. Tyto nové představované vlaky vysoký standard cestování nabízí, takže jejich budoucí zařazení na státem objednávané linky považuji za krok správným směrem,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

Jedná se přitom o největší investici Arrivy v Evropě. Nové soupravy s tyrkysovým lakem a fialovým „X“ nabídnou vyšší komfort díky širším sedadlům, větším rozestupům a palubnímu občerstvení. Pro cyklisty a turisty bude připraven dostatek prostoru na kola, samozřejmostí je klimatizace, Wi-Fi, zásuvky, kamerový systém a bezbariérové uspořádání. Čtyřvozové jednotky budou mít vyhrazený vůz první třídy i bistro oddíl, třívozové pak rozšířený prostor pro kola a automaty na občerstvení.

Vlaky vznikají na nové platformě Škoda 26Ev, která umožní sestavy od tří do sedmi vozů s kapacitou 200 až 600 sedadel. Konstrukčně jsou připraveny na rychlosti až 230 km/h, provoz v tunelových úsecích i využití v zahraničí. Díky systému ATO (Automatic Train Operation) dokážou jezdit v energeticky optimálním režimu, což podle zkušeností ze zahraničí přinese úspory elektřiny až 15 %.

Tato zakázka pro soukromého dopravce Arriva je pro nás velmi významná, nejen z hlediska finančního rozsahu, ale i z pohledu naší pozice na trhu. Jedná se již o naši druhou zakázku na výrobu nových vlaků pro soukromého dopravce, což ukazuje konkurenceschopnost našich řešení. Segment dálkových rychlostních vlaků s rychlostí 200 km/h je pro nás velmi důležitý. Věříme, že tato nová platforma jejíž vývoj u nás probíhá již několik let uspěje nejen na českém, ale také na celoevropském trhu. Na výrobě těchto nových vlaků bude mít ale obrovský podíl také český průmysl. Očekáváme, že podíl českých dodavatelů se bude pohybovat kolem 80 %, jako tomu bylo u posledního projektu na nové elektrické vlaky,“ říká Petr Novotný, CEO a předseda představenstva Škoda Group.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze