České dráhy nasadí další ekologické vlaky na paliva z obnovitelných zdrojů

1
České dráhy nasadí další ekologické vlaky na paliva z obnovitelných zdrojů
Fotografie: České dráhy
  • Srdcem jednotek řady 847 RegioFox jsou dva motory Rolls-Royce s možností využívat nejnovější generaci šetrných paliv HVO
  • Letos mají vyjet na severovýchodě Čech, stejně jako v Praze, středních Čechách a v Plzeňském kraji

Jak dnes oznámily České dráhy, invaze „Lišek“, jak se přezdívá motorovým jednotkám řady 847 RegioFox, na tuzemské koleje bude pokračovat i v letošním roce. K loni dodaným 56 vozům letos přibude dalších 21.

Na základě poptávky objednatelů veřejné dopravy v regionech máme aktuálně zasmluvněno dodání celkem 106 RegioFoxů z dílen polské společnosti PESA. Celkem 56 jsme jich na koleje uvedli už v loňském roce, letos budeme pokračovat dodávkou 21 jednotek, což znamená dalších skoro 2,5 tisíce sedaček v moderním interiéru s klimatizací, Wi-Fi, zásuvkami a dalšími službami, které jsou standardem moderního cestování po železnici,“ říká předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec.

Ještě letos během podzimu vyrazí tratě na severovýchodě Čech celkem 11 dalších RegioFoxů, čímž počet těchto moderních jednotek v Královehradeckém kraji na konci letošního roku dosáhne 26 kusů. Dalších 7 jich pak bude dodáno v průběhu roku 2026. České dráhy přitom počítají s jejich nasazením na spěšných a osobních vlacích Hradec Králové – Doudleby nad Orlicí (Rokytnice v Orlických horách) – Letohrad, kde nahradí často desítky let staré motoráky.

V Praze a Středočeském kraji se na tratě letos vydá dalších osm jednotek řady 847 RegioFox, místní regionální flotila tak naroste na celkem 18 „Lišek“. Jejich domovem bude depo v Rakovníku. Dokončení dodávek pak proběhne v Plzeňském kraji, kam dorazí dvě poslední motorové jednotky řady 847 RegioFox.

Motory Rolls-Royce na nejnovější generaci šetrných paliv

Sice nejde o vlaky na elektřinu či s bateriovým pohonem, ale i tak jsou jednotky řady 847 RegioFox zajímavé i pro fanoušky alternativních paliv a ekologie. Jejich pohon totiž obstarávají dva motory Rolls-Royce s možností využívat nejnovější generaci šetrných paliv HVO. Díky tomu tak jde o jedny z nejekologičtějších dieselových vlaků v Evropě.

Parametry řady 847 „RegioFox“


  • kapacita 115 míst k sezení (včetně sklopných sedaček),
  • 8 jízdních kol,
  • 3 kočárky,
  • 2 invalidní vozíky,
  • 1 bezbariérová toaleta,
  • klimatizace,
  • Wi-Fi síť,
  • zásuvky 230V + USB,
  • audiovizuální systém, sčítání cestujících, bezpečnostní kamery,
  • délka 44,4 metrů,
  • hmotnost 83 tun,
  • max. rychlost 120 km/h,
  • výkon 750 kW,
  • počet motorů – 2,
  • počet hnaných náprav – 4,
  • přenos výkonu hydrodynamický,
  • počet podvozků – 3,
  • počet dveří – 4.
Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Naposledy upraveno: 10:47
Moc pěkné, ale nevěřím, že HVO se do toho vlaku / motoru někdy podívá. :-D Je to prostě moderní vlak na naftu.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze