Psali jsme o Michalu Žďárském a Jakubu Nábělekovi, kteří se jako první česká posádka zúčastnili soutěže Eco Rally de la Comunitat Valenciana, po první etapě byli na průběžném sedmém místě a hodnocení pravidelnosti dokončili na šestém místě. Čekalo se ale na vyhodnocení spotřeby.
Spotřeba se měla hodnotit ve vztahu k normované spotřebě dle WLTP. To vypadalo pro naši posádku dobře, jelikož se během soutěže dostala poměrně hluboko pod normovanou spotřebu Volkswagenu ID.3, která u nejvyšší specifikace s baterií o kapacitě 77 kWh činí 16,4 kWh/100 km. Podle slov Michala Žďárského ale pořadatelé počítali s mnohem nižší hodnotou. „Nepočítali nám srovnání s hodnotou spotřeby dle WLTP, která je u našeho auta s velkou baterií 16,4 kWh/100 km, ale počítali to k hodnotě 14,2 kWh/100 km,“ říká řidič české posádky.
Jak dopadlo vyhodnocení spotřeby
To je samozřejmě velký rozdíl, a tak zatímco nejlepší posádka v pravidelnosti měla i nejlepší poměr skutečné a normované spotřeby, česká posádka se po vyhodnocení spotřeby propadla dolů. Vítězná domácí posádka vozu Kia e-Niro, Eneko Conde Pujana – Lorenzo Serrano Gallegos, se dostala se skutečnou spotřebou na 0,8901 normované spotřeby, měla tedy i první místo v hodnocení spotřeby. Součet obou pozic jim tedy vynesl jasné první místo i celkově. Michal Žďárský a Jakub Nábělek měli podle pořadatelů index spotřeby 1,0367, což bylo v hodnocení spotřeby čtrnácté místo. Součet jejich umístění tedy byl 20, což je naopak odsunulo až na celkové dvanácté místo.
Nakonec české posádce pořadatelé upřesnili, že používají hodnoty spotřeby FIA, což je hodnota WLTP po odečtení ztrát při nabíjení. Ta tedy pro Volkswagen ID.3 s baterií o kapacitě 77 kWh vycházela na výše zmíněnou hodnotu, zatímco verze s menší baterií měly i pod 14 kWh/100 km. Podle nás by ale bylo jednodušší a hlavně transparentnější vycházet přímo z oficiálních hodnot WLTP.
Technické parametry Volkswagen ID.3 Tour 77 kWh
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 261 × 1 809 × 1 552 mm, 1 719 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm |
Baterie | 82 kWh (77 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 125 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,1 kWh / 100 km, dojezd: 542 km |
Cena od | 1 498 900 Kč |