Česká posádka se ve Valencii nakonec propadla do druhé desítky kvůli spotřebě

3
Česká posádka se ve Valencii nakonec propadla do druhé desítky kvůli spotřebě
Fotografie: Michal Žďárský, použito se svolením autora
  • Česká posádka Michal Žďárský a Jakub Nábělek si vedla výborně v pravidelnosti
  • Hodnocení spotřeby ale nevyšlo podle jejich představ
  • Ze šestého místa za pravidelnost je odsunulo do druhé desítky

Psali jsme o Michalu Žďárském a Jakubu Nábělekovi, kteří se jako první česká posádka zúčastnili soutěže Eco Rally de la Comunitat Valenciana, po první etapě byli na průběžném sedmém místě a hodnocení pravidelnosti dokončili na šestém místě. Čekalo se ale na vyhodnocení spotřeby.

Spotřeba se měla hodnotit ve vztahu k normované spotřebě dle WLTP. To vypadalo pro naši posádku dobře, jelikož se během soutěže dostala poměrně hluboko pod normovanou spotřebu Volkswagenu ID.3, která u nejvyšší specifikace s baterií o kapacitě 77 kWh činí 16,4 kWh/100 km. Podle slov Michala Žďárského ale pořadatelé počítali s mnohem nižší hodnotou. „Nepočítali nám srovnání s hodnotou spotřeby dle WLTP, která je u našeho auta s velkou baterií 16,4 kWh/100 km, ale počítali to k hodnotě 14,2 kWh/100 km,“ říká řidič české posádky.

Jak dopadlo vyhodnocení spotřeby

To je samozřejmě velký rozdíl, a tak zatímco nejlepší posádka v pravidelnosti měla i nejlepší poměr skutečné a normované spotřeby, česká posádka se po vyhodnocení spotřeby propadla dolů. Vítězná domácí posádka vozu Kia e-Niro, Eneko Conde Pujana – Lorenzo Serrano Gallegos, se dostala se skutečnou spotřebou na 0,8901 normované spotřeby, měla tedy i první místo v hodnocení spotřeby. Součet obou pozic jim tedy vynesl jasné první místo i celkově. Michal Žďárský a Jakub Nábělek měli podle pořadatelů index spotřeby 1,0367, což bylo v hodnocení spotřeby čtrnácté místo. Součet jejich umístění tedy byl 20, což je naopak odsunulo až na celkové dvanácté místo.

Nakonec české posádce pořadatelé upřesnili, že používají hodnoty spotřeby FIA, což je hodnota WLTP po odečtení ztrát při nabíjení. Ta tedy pro Volkswagen ID.3 s baterií o kapacitě 77 kWh vycházela na výše zmíněnou hodnotu, zatímco verze s menší baterií měly i pod 14 kWh/100 km. Podle nás by ale bylo jednodušší a hlavně transparentnější vycházet přímo z oficiálních hodnot WLTP.

Technické parametry Volkswagen ID.3 Tour 77 kWh

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 261 × 1 809 × 1 552 mm, 1 719 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie82 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 125 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,1 kWh / 100 km, dojezd: 542 km
Cena od1 498 900 Kč
Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Naposledy upraveno: 19. 4. 2021 07:52
Netuším, kde posádka vzala hodnotu WLTP 16,4 kWh, když verze ID.3 77kWh Pro S má WLTP 14,2 kWh a ID.3 Performance má 15.2 kWh viz ev-database . org.
Vaclav Moravcik
Vaclav Moravcik
Nejsmutnější na tom je, že i při "ECO rally"! se i ti nejlepší horko těžko dostávají pod WLTP... To ukazuje jen minumum ovlivnitelnosti jak se řidičským umem, včetně velkého důrazu na spotřebu, u elektromobilu stěží dá jet lépe než normovaná spotřeba. Pro ilustraci uvádím, že se svým 2.0 TDI Seat Exeo Ecomotive dostávám běžně i pod 4l nafty při důrazu na nízkou spotřebu. Podotýkám že ne podle PP ale kalibrace dle natankovaného množství.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze