Česká posádka se na eco rally ve Valencii v druhé etapě posunula na šesté místo

Česká posádka se na eco rally ve Valencii v druhé etapě posunula na šesté místo
Fotografie: Michal Žďárský, použito se svolením autora
  • I druhá etapa byla náročná a obsahovala 227 meřicích bodů
  • Česká posádka Michal Žďárský a Jakub Nábělek si vedla výborně
  • Získali tři třetí místa z jednotlivých měřicích úseků a posunuli se na průběžné šesté místo

Průběžně přinášíme informace o tom, jak si vede první česká posádka na Eco Rally de la Comunitat Valenciana ve Španělsku, která po první etapě byla na průběžném sedmém místě. Ve druhé etapě se Michal Žďárský a Jakub Nábělek posunuli ještě dopředu, přestože to opět byla velmi náročná etapa.

Jsme v cíli, dojeli jsme před chvílí. Noční etapy byly neuvěřitelné, dlouhé, náročné, v horách, na úzkých zakroucených silničkách se spoustou slepých vracáků. Už dopoledne jsme během tří erzet hodně zabrali, odpoledne v dalších čtyřech znovu,“ hodnotí Michal Žďárský druhou etapu, ze které se vrátili do cíle pozdě večer. „Stahovali jsme ztrátu všech před námi, máme celkem tři třetí místa z jednotlivých erzet,“ dodává řidič české posádky.

A jak se to projevilo v celkovém pořadí? „Bohužel to stačilo jen na posun o jedno místo. Dobře jeli všichni, i když největší progres máme my,“ říká Michal Žďárský. Celkově bylo ve druhé etapě 227 měřicích bodů, ale podle trestných bodů neměly přední posádky velké ztráty. Na průběžném prvním místě je domácí posádka vozu Kia e-Niro v složení Eneco Conde Pujana a Lorenzo Serrano Gallegos, která má na kontě po obou etapách pouhých 898 trestných bodů. Česká posádka Volkswagenu ID.3 se posunula na průběžné šesté místo s 1 273 trestnými body na kontě.

O celkovém pořadí rozhodne spotřeba

Sice už se další etapa nepojede, ale konečné pořadí to ještě není. Teď se všechny vozy nabíjí do 100 %, aby bylo možné spočítat skutečnou spotřebu podle nabíjení. Na základě té se udělá průběžné pořadí podle toho, jak si posádky vedly vůči normované spotřebě dle WLTP. Poté se oboduje pořadí v pravidelnosti i pořadí ve spotřebě a sečtením bodů vznikne celkové pořadí. Oba parametry tedy mají vliv na celkové pořadí 50:50. Česká posádka se tedy ještě může posunout dopředu, ale už to nemá ve svých rukou a záleží na tom, jak úsporně trasu soutěže projela. Stejné hodnocení bude i na druhé soutěži světového poháru v Českém Krumlově.

Technické parametry Volkswagen ID.3 Tour 77 kWh

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 261 × 1 809 × 1 552 mm, 1 719 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie82 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 125 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,1 kWh / 100 km, dojezd: 542 km
Cena od1 498 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze