Průběžně přinášíme informace o tom, jak si vede první česká posádka na Eco Rally de la Comunitat Valenciana ve Španělsku, která po první etapě byla na průběžném sedmém místě. Ve druhé etapě se Michal Žďárský a Jakub Nábělek posunuli ještě dopředu, přestože to opět byla velmi náročná etapa.
„Jsme v cíli, dojeli jsme před chvílí. Noční etapy byly neuvěřitelné, dlouhé, náročné, v horách, na úzkých zakroucených silničkách se spoustou slepých vracáků. Už dopoledne jsme během tří erzet hodně zabrali, odpoledne v dalších čtyřech znovu,“ hodnotí Michal Žďárský druhou etapu, ze které se vrátili do cíle pozdě večer. „Stahovali jsme ztrátu všech před námi, máme celkem tři třetí místa z jednotlivých erzet,“ dodává řidič české posádky.
A jak se to projevilo v celkovém pořadí? „Bohužel to stačilo jen na posun o jedno místo. Dobře jeli všichni, i když největší progres máme my,“ říká Michal Žďárský. Celkově bylo ve druhé etapě 227 měřicích bodů, ale podle trestných bodů neměly přední posádky velké ztráty. Na průběžném prvním místě je domácí posádka vozu Kia e-Niro v složení Eneco Conde Pujana a Lorenzo Serrano Gallegos, která má na kontě po obou etapách pouhých 898 trestných bodů. Česká posádka Volkswagenu ID.3 se posunula na průběžné šesté místo s 1 273 trestnými body na kontě.
O celkovém pořadí rozhodne spotřeba
Sice už se další etapa nepojede, ale konečné pořadí to ještě není. Teď se všechny vozy nabíjí do 100 %, aby bylo možné spočítat skutečnou spotřebu podle nabíjení. Na základě té se udělá průběžné pořadí podle toho, jak si posádky vedly vůči normované spotřebě dle WLTP. Poté se oboduje pořadí v pravidelnosti i pořadí ve spotřebě a sečtením bodů vznikne celkové pořadí. Oba parametry tedy mají vliv na celkové pořadí 50:50. Česká posádka se tedy ještě může posunout dopředu, ale už to nemá ve svých rukou a záleží na tom, jak úsporně trasu soutěže projela. Stejné hodnocení bude i na druhé soutěži světového poháru v Českém Krumlově.
Technické parametry Volkswagen ID.3 Tour 77 kWh
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 261 × 1 809 × 1 552 mm, 1 719 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm |
Baterie | 82 kWh (77 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 125 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,1 kWh / 100 km, dojezd: 542 km |
Cena od | 1 498 900 Kč |