Česká posádka po první etapě eco rally ve Valencii na sedmém místě

1
Česká posádka po první etapě eco rally ve Valencii na sedmém místě
Fotografie: Michal Žďárský, použito se svolením autora
  • Česká posádka má za sebou první etapu na Eco Rally de la Comunitat Valenciana
  • První etapa byla velmi náročná, přestože obsahovala jen jeden měřený úsek
  • Michal Žďárský a Jakub Nábělek jsou průběžně na sedmém místě

Včera jsme psali o tom, že posádka Michal Žďárský – Jakub Nábělek s Volkswagenem ID.3 jako první česká posádka startuje na Eco Rally de la Comunitat Valenciana ve Španělsku. Podle slov řidiče Michala Žďárského byla první etapa opravdu velmi náročná, ale česká posádka je se svým výsledkem spokojená a je průběžně v první desítce.

Hned první erzeta byla velmi náročná, měřila přes 70 km a obsahovala 80 měřicích bodů. Naše průměrná odchylka byla 0,32 sekundy,“ říká Michal Žďárský. V těchto typech eco rally je nutné dodržovat v měřeném úseku co nejpřesněji předepsanou průměrnou rychlost a měřicí body jsou rozmístěny náhodně na trase. V každém se vyčíslí odchylka od ideálního času. Za každou desetinu sekundy odchylky je jeden trestný bod, takže je nutné jet opravdu velmi přesně a více než 70 kilometrů je hodně velká vzdálenost na udržení koncentrace.


První etapa obsahovala jen tento jeden zmíněný měřený úsek, ale zato hodně náročný. Z tohoto pohledu je 457 trestných bodů skvělým výsledkem. Znamená to součet odchylek na všech osmdesáti měřicích bodech pouze necelých 46 sekund! Díky tomu je česká posádka na průběžném sedmém místě a je nutné dodat, že první desítka je velmi vyrovnaná rozdíl celkové ztráty se vejde do jedné minuty.

Na průběžném prvním místě je domácí posádka s vozem Kia e-Niro, která má 261 trestných bodů a posádka na desáté pozici, také domácí, ale s Volkswagenem ID.4, má trestných bodů 680. Držme tedy naší posádce palce, ať si nejen udrží skvělou pozici, ale posune se více dopředu, aby si připsala co nejvíce bodů do světového poháru. Pak by v Českém Krumlově měli šanci se na domácí půdě dostat do vedení šampionátu.

Technické parametry Volkswagen ID.3 Tour 77 kWh

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 261 × 1 809 × 1 552 mm, 1 719 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie82 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 125 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,1 kWh / 100 km, dojezd: 542 km
Cena od1 186 900 Kč
Diskuze ke článku
Ivan Hoe
Ivan Hoe
Naposledy upraveno: 19. 4. 15:36
a ten VW volili proto, že má nejpřesnější tempomat? A jak se počítá ta průměrná odchylka? 80 úseků s průměrnou odchylkou 0,32 má být 457trestných bodů, čili 45,7s? Mě to pak vychází cca na 143 úseků, a nebo ten průměr není matematický průměr :-/ Tož jak na to ti komisaři vlastně jdou?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze