Největší čínská automobilka BYD, která už nějakou dobu zároveň drží pozici největšího výrobce elektromobilů na světě, prudce zvyšuje objemy zahraničních prodejů a míní si tento kurz udržet. Mamutí firma, která buduje filiálky v Evropě, Jižní Americe a Asii, zároveň začíná snížovat kapitálové náklady a měla by se v nejbližší době stát vysoce ziskovou. Končí totiž fáze prudkého růstu výrobních kapacit, které jsou nyní už podle Automotive News Europe už dostatečné, a nyní nastává rychlé zvyšování exportu. Je to reakce mimo jiné na pokles prodejů aut značky BYD v Číně.
Zatímco letos prodá čínský výrobce mimo svou domovinu zhruba 900 000 až milion aut, v roce 2026 by toto číslo mělo narůst na 1,5 až 1,6 milionu, jak uvádí zpráva banky Citi po schůzce s vedením automobilky. Nárůst prodejů by měl být poháněn především uváděním nových modelů.
Zpráva neuvádí odhad celkové produkce pro rok 2026, odhady pro letošní rok byly kvůli nepříznivému vývoji na domácím trhu jednou korigovány o 15 % dolů. Automobilka rovněž oznámila za minulý měsíc největší pokles zisku za uplynulé čtyři roky. Doma jí totiž rychle sílí konkurence v segmentu levných aut, zejména od automobilek Geely a Leapmotor. Zároveň se ale firmě BYD daří rychle zvyšovat podíl zahraničních prodejů na celkové produkci. Zatímco v roce 2024 touto cestou udala desetinu vyrobených aut, letos by to už měla být pětina.
