Do mezinárodního projektu SHOW (SHared automation Operating models for Worldwide adoption) je zapojeno 60 subjektů ze 13 zemí EU. Odstartován byl 1. 1. 2020 v rámci programu Horizon 2020 a potrvá do konce roku 2023. V Česku se do něj zapojilo konsorcium tvořené Centrem dopravního výzkumu, Magistrátem města Brna, vývojářskou společností Artin, její dcerou Roboauto věnující se už třetím rokem vývoji samořiditelných dopravních prostředků a konečně strojírenskou firmou Technotrade. Cílem v tuto chvíli není zavést autobusy bez řidičů, ale ověřit, zda má něco takového v rámci VHD či MHD vůbec smysl. Autonomní vozidla se totiž potýkají se spoustou technických i legislativních omezení a také s nedůvěrou veřejnosti.
Proto začne Brnem projíždět autonomní minibus Roboauto, vůbec poprvé v Česku. Bude zdarma vozit zájemce, na palubě bude přítomen řidič, který převezme při jakýchkoliv problémech ovládání a zároveň bude cestujícím na zastávkách zodpovídat dotazy. Projekt bude později pokračovat i v jiných městech, aby se získala co nejrelevantnější data z různých míst, podmínek a situací. Výsledkem by měla být nejen odpověď na výše zmíněnou otázku po smysluplnosti podobných snah, ale i obeznámení veřejnosti s novinkou, která je v Evropské unii považována za perspektivní.
Autonomní vozidla by totiž měla zvýšit bezpečnost silničního provozu, protože dokáží reagovat na nenadálé situace řádově rychleji než ten nejlepší řidič. K tomu je ale nezbytné v první řadě zajistit absolutní bezpečnost chování samotného vozidla. V tomto ohledu prý proběhly zevrubné zkoušky systému v souladu s „nejpřísnějšími“ požadavky. Na celém světě každopádně působí desítky firem zabývající se vývojem a prodejem samořiditelných veřejných dopravních prostředků různých velikostí a účelů. V řadě měst, například ve Vídni, Berlíně, Oslu, Helsinkách či Tallinu, se malé autonomní dopravní prostředky s elektrickým pohonem už několik let testují.