BMW patří mezi automobilky, které se budoucnosti rozhodně nebojí a technologie, jež přináší, vítá s otevřenou náručí. Důkazem je například populární elektromobil i3 a také fakt, že na autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem přivezlo BMW i Hydrogen NEXT, tedy model využívající technologii palivových článků.
BMW si myslí, že budoucnost nebude jen o elektřině, ale také o vodíkové technologii, na kterou chce být dostatečně připravené. BMW totiž vidí ve vodíku velice důležitou alternativu a doplněk k systémům poháněným bateriemi.
Proto plánuje v roce 2022 představit malou sérii BMW X5 s novou generací elektrického pohonu, kterému budou dělat doprovod i vodíkové palivové články. A BMW Hydrogen i NEXT je první ukázkou, jak by takový vůz mohl vypadat.
BMW na něm demonstruje, že již nyní je schopno implementovat vodíkovou technologii do aktuálních modelů. Upravená X5 však dává stále dostatečně vědět, že se nejedná o standardní sériový model. Může za to především modrá barva charakteristická pro rodinu i, která se objevuje na laku vozu, na čelní masce a také u výfukové koncovky.
Technologií, díky které je tento vůz tolik zajímavý, jsou vodíkové články FCEV. Ty jsou podle BMW schopny nabídnout neomezenou mobilitu s nulovými emisemi při podobném využití jako u konvenčního vozidla. To znamená, že jejich tankování trvá méně než 4 minuty, mají dostatečně dlouhý dojezd a nabízejí stejný komfort. Navíc nejsou nijak limitovány přírodními podmínkami, ve kterých se pohybují, tedy podávají stejné výkony v zimě i v létě.
BMW již od roku 2015 testuje malou flotilu BMW řady 5 GT poháněných právě vodíkovou technologií, na jejímž vývoji se podílela Toyota. S tou BMW podepsalo v roce 2016 dohodu o partnerství na vývoji produktů a od té doby spolupracují na vývoji pohonných systémů s palivovými články a na dalších projektech. A výsledkem této snahy je i BMW i Hydrogen NEXT.
Mimo X5 s vodíkovými články zde BMW představilo další verzi modelu X5. Konkrétně model BMW X5 45e nabízející zážehový řadový šestiválec s objemem 3,0 litru z nejnovější generace motorů BMW EfficientDynamics a aktuálních prvků technologie BMW eDrive. Elektrická část hnací soustavy disponuje výkonem 82 kW / 112 koní, doplňuje ji lithium-iontový akumulátor se zvětšenou kapacitou a dále zdokonalená výkonová elektronika pro inteligentní řízení toků energií v plug-in hybridním systému.
Spolu s X5 45e se ve Frankfurtu představilo také BMW X3 30e nabízející čtyřválcovou pohonnou jednotku spolu s elektromotorem, jejichž celkový výkon dává 185 kW, tedy 252 koňských sil. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy a dojezd čistě na elektřinu přibližně 50 kilometrů. To jsou další výhody, na které BMW u tohoto vozu láká.