Na návštěvě stánku BMW ve Frankfurtu

Na návštěvě stánku BMW ve Frankfurtu
1
  • BMW zde představuje hned několik konceptů i produkčních modelů
  • Tím vůbec nejzajímavějším je koncept řady 4
  • Dále jsou k vidění elektrifikovaná SUV
  • A luxusní plug-in hybridní koráb v podání modelu 745e

Autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem patří mezi nejdůležitější automobilové události roku a šanci prezentovat zde své vozy si nenechala ujít celá řada světových značek. Samozřejmě zde nechybí ani ti největší němečtí výrobci, pro které je autosalon o to důležitější, protože se jedná o jejich domovskou scénu. Mezi tyto automobilky patří i BMW, jehož stánek nabízí celou řadu zajímavostí.

„Budoucnost radosti z jízdy“, takový podtitul nese expozice mnichovské automobilky zde ve Frankfurtu. Kromě novinek rozšiřujících nabídku značky v různých segmentech představilo BMW také zajímavé koncepční vozy, které mají velký význam pro budoucnost automobilky.

Jedním z nich je i BMW koncept řady 4 ztělesňující elektrickou podstatu kupé od BMW. Sama automobilka koncept označuje jako estetickou podstatu značky, která spojuje dokonalé proporce s jasným a precizním designem. Z toho nejvíce zaujme přední maska s ikonickými ledvinkami zcela obřích rozměrů, které by se měly objevit i u vozů spadajících do nadcházející řady 4. Design přídě odkazuje na takové modely, jako je BMW 328 či BMW 3,0 CSi.

Karoserie vozu se hlásí ke sportovnímu charakteru. Boční profil je velice dynamický a postupně klesající střecha do víka kufru jen doplňuje atraktivní sportovní estetiku. Dívat se na tento koncept se dá skutečně velmi dlouho a stále je co objevovat, především díky mnohým nenápadným designovým detailům. Mezi ty patří například dvoudílná zpětná zrcátka či kola z lehké slitiny o průměru 21" s pětipaprskovým designem.

Koncept řady 4 je především o designu a příliš technických údajů jsme o něm od BMW nezískali. To však neplatí o dalším vystavovaném kousku, kterým je SUV BMW i Hydrogen NEXT. Na to jsme se blíže podívali v samostatném článku. V rychlosti však jen připomeňme, že je vybaven vodíkovými články FCEV a je jasným důkazem toho, že BMW se připravuje na budoucnost, ve které bude nabízet i vozy vybavené vodíkovou technologií, kterou vyvíjí společně s Toyotou.

Stejně jako Mercedes, i BMW do Frankfurtu přivezlo ukázku svých elektrifikovaných SUV. Jmenovitě se jedná o BMW X5 45e a BMW X3 30e. První jmenovaný nabízí kombinaci třílitrového zážehového šestiválce o výkonu 210 kW s elektromotorem o výkonu 83 kW. Kombinovaný výkon tak činí 290 kW s 600 Nm maximálního točivého momentu.

Baterie vozu mají kapacitu 24 kWh a na jedno nabití s nimi ujedete až 87 kilometrů dle metodiky WLTP. Z 0 na 100 se vůz dostane za 5,6 sekundy a maximální rychlost činí 325 km/h. Normovaná spotřeba se pohybuje mezi 1,7 až 2 litry na 100 kilometrů a emisní hodnota se pohybuje mezi 27 až 44 g/km.

Neméně zajímavý je model BMW X3 30e, tedy plug-in hybridní verze populárního SUV střední velikosti, který je ideální volbou pro každého, na koho je X5 až příliš okázalá. X3 30e se může pochlubit dvoulitrovým benzínovým čtyřválcem a elektromotorem, jejichž kombinovaný výkon činí 252 koní. Maximální točivý moment je 420 Nm a z 0 na 100 kilometrů v hodině se vůz dostane za 6,5 sekundy. Jeho 12kWh baterie vystačí na 31 ujetých kilometrů čistě na elektrickou energii.

A zapomenout nesmíme ani na BMW řady 7 PHEV, které je nabízeno ve třech variantách, přičemž základní 745e nabízí baterii o kapacitě 12 kWh, která dodává energii 83kW elektrickému motoru, který zaručuje dojezd 58 kilometrů na čistě elektrickou energii. Elektromotor je v tomto případě kombinován s benzínovým šestiválcem o výkonu 210 kW a dohromady tak poskytují výkon 290 kW, tedy 394 koňských sil s maximálním točivým momentem 600 Nm. Akcelerovat z 0 na 100 kilometrů v hodině vůz zvládne za 5,2 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 250 km/h.

Diskuze ke článku
CarlosEV
ty čísla jsou nějaký divný...

1/ maximální rychlost u 45e je 325km/h ???
2/ 745e ujede na 12kWh baterii 58 km zatím co X3 30e jenom 31 ? jako chápu větší Cx ale dvojnásobek ?

každopádně jestli všechny PHEV od BMW mají jen AC nabíjení 3.6kW tak evidentně zaspali dobu !!!

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze