BMW 745Le je úžasně tiché, vše okolo mě je pošité kůží a v loketní opěrce mám jako pasažér ovládání komfortních funkcí – například klimatizace nebo sedačky před sebou. Nepotřebuji ale sedačku před sebou posouvat, protože i při své výšce přes 190 centimetrů mám spoustu místa na nohy a cítím se pravdu komfortně. Stejně se ale více těším, až usednu za volant a vyzkouším novou plug-in hybridní „sedmičku“ se šestiválcem pod kapotou.
Technické parametry BMW 745e
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 5 120 × 1 902 × 1 467 mm, 2 070 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 290 (210 + 83) kW, 394 (286 + 113) koní, točivý moment: 600 Nm / 3 500 ot/min |
Baterie | 12 kWh |
Nabíjení | |
Spotřeba | Kombinovaná: 2,3 l / 100 km |
Cena od |
V autě je skutečně úžasné ticho, protože výborně odhlučněný je nejen motor, ale i aerodynamický hluk i hluk od podvozku.
I s BMW 745Le jedu stejnou trasu jako s 330e a X5 xDrive 45e, ale opět trochu jiným stylem. Zaměřuji se hlavně na komfort jízdy, na začátku tedy volím jízdní mód Comfort. V autě je skutečně úžasné ticho, protože výborně odhlučněný je nejen motor, ale i aerodynamický hluk i hluk od podvozku. Právě v posledních dvou zmíněných oblastech pozoruji největší rozdíl proti X5. Když ale přepínám na mód Eco Pro, na kvalitních německých silnicích nepozoruji výrazný rozdíl oproti Comfortu. Hlavní rozdíl je v nastavení funkce hybridního systému, protože X5 více využívá elektrický pohon eDrive a častěji při sundání nohy z plynu plachtí bez rekuperace, což je efektivnější, když není potřeba brzdit.
Zajímavé jsou technologie, které pomáhají řidiči. Všechny zmíněné modely měly čtení dopravních značek a rychlostní limity v navigaci, takže často s předstihem upozorňovaly například na blížící se vesnici a v módu Eco Pro spouštěly rekuperaci. Také upozorňovaly například na stopku – jak blikáním symbolu STOP na virtuálním kokpitu, tak i akusticky. To samozřejmě platí i pro „sedmičku“, ale ta mě navíc upozornila i na červenou na semaforu, která mi tam skočila těsně přede mnou a auto si nejspíše myslelo, že nehodlám zastavit.
Přemýšlím ale, kolik zákazníků a jak často bude jezdit vpředu na místě řidiče.
Přestože jde dokonce o prodlouženou verzi vozu, jede se mi s ní i na okreskách velmi dobře a v zatáčkách nemám pocit, že bych řídil tak velké auto. Jde o verzi s pohonem zadních kol, což je pro mě příjemné, ale je možné mít i 745Le xDrive s pohonem všech kol. Standardní délka 745e pak je k dispozici pouze jako „zadokolka“. Přemýšlím ale, kolik zákazníků a jak často bude jezdit vpředu na místě řidiče, protože velká část jich bude jezdit vzadu, jako já cestou do hotelu a zpět. Když ale budou sami řídit, tak si i jízdu s velkým sedanem mohou užít.
Na eDrive auto přepíná méně, buď při zpomalování, nebo při jízdě nižší rychlostí v obci.
Jedu velmi podobným stylem jako s X5, nakonec po vyzkoušení módu Comfort nechávám zapnutý Eco Pro, ale ještě před dálničním úsekem, tedy cca 15 km před cílem, dochází energie v baterii a auto již jede v hybridním módu. Na eDrive auto přepíná méně, buď při zpomalování, nebo při jízdě nižší rychlostí v obci. Před dálnicí je spotřeba okolo 5 litrů, ale tam zapínám mód Sport s cílem otestovat maximální rychlost. Ta by teoreticky měla být 250 km/h, ale hustší provoz mi nedovoluje ji využít. Když se konečně uvolní cesta, musím za chvíli brzdit z 243 km/h kvůli rychlostnímu omezení na 120 km/h. Dálniční akcelerace na mě ale nepůsobí silněji než u čtyřválcové 330e. Nejspíše hraje velkou roli rozdíl v hmotnosti a možná i vybitá baterie, protože s „trojkou“ jsem ještě na dálnici měl docela velký zbývající dojezd. Přesto jsou ale jízdní výkony i na dálnici výborné a dobře poslouží i na rychlé dálniční přesuny napříč Německem.
BMW 745Le je velmi komfortní a elegantní auto
Do cíle přijíždím se spotřebou 5,3 l/100 km podle palubního počítače. Vzhledem k závěrečnému sprintu to není špatné, ale musím konstatovat, že plug-in hybridní X5 je v tomto ohledu mnohem lepší. Stejně tak má i přes dvojnásobnou baterii větší prostor pro zavazadla. BMW 745Le má naopak více místa pro posádku a větší komfort uvnitř. A je také mnohem elegantnější. Takže je to volba mezi úspornějším a prostornějším autem vs. komfortnějším a elegantnějším. Přestože mám obecně raději sedany než SUV, dal bych dal přednost X5, ale to je jen o osobních preferencích ohledně vlastností.