BMW 745Le je plug-in hybridní etalon komfortu
test

BMW 745Le je plug-in hybridní etalon komfortu

První jízdní dojmy z Německa

Měli jsme možnost krátce projet nové BMW 745Le a podívali jsme se na něj hlavně z pohledu komfortu. Má stejnou techniku jako X5 xDrive 45e, ovšem poloviční baterii, takže vůz není tak úsporný jako X5. Ale je zase mnohem komfortnější...

BMW 745Le je úžasně tiché, vše okolo mě je pošité kůží a v loketní opěrce mám jako pasažér ovládání komfortních funkcí – například klimatizace nebo sedačky před sebou. Nepotřebuji ale sedačku před sebou posouvat, protože i při své výšce přes 190 centimetrů mám spoustu místa na nohy a cítím se pravdu komfortně. Stejně se ale více těším, až usednu za volant a vyzkouším novou plug-in hybridní „sedmičku“ se šestiválcem pod kapotou.

Technické parametry BMW 745e

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 5 120 × 1 902 × 1 467 mm, 2 070 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon290 (210 + 83) kW, 394 (286 + 113) koní, točivý moment: 600 Nm / 3 500 ot/min
Baterie12 kWh
Nabíjení
SpotřebaKombinovaná: 2,3 l / 100 km
Cena od
V autě je skutečně úžasné ticho, protože výborně odhlučněný je nejen motor, ale i aerodynamický hluk i hluk od podvozku.

I s BMW 745Le jedu stejnou trasu jako s 330e a X5 xDrive 45e, ale opět trochu jiným stylem. Zaměřuji se hlavně na komfort jízdy, na začátku tedy volím jízdní mód Comfort. V autě je skutečně úžasné ticho, protože výborně odhlučněný je nejen motor, ale i aerodynamický hluk i hluk od podvozku. Právě v posledních dvou zmíněných oblastech pozoruji největší rozdíl proti X5. Když ale přepínám na mód Eco Pro, na kvalitních německých silnicích nepozoruji výrazný rozdíl oproti Comfortu. Hlavní rozdíl je v nastavení funkce hybridního systému, protože X5 více využívá elektrický pohon eDrive a častěji při sundání nohy z plynu plachtí bez rekuperace, což je efektivnější, když není potřeba brzdit.

Zajímavé jsou technologie, které pomáhají řidiči. Všechny zmíněné modely měly čtení dopravních značek a rychlostní limity v navigaci, takže často s předstihem upozorňovaly například na blížící se vesnici a v módu Eco Pro spouštěly rekuperaci. Také upozorňovaly například na stopku – jak blikáním symbolu STOP na virtuálním kokpitu, tak i akusticky. To samozřejmě platí i pro „sedmičku“, ale ta mě navíc upozornila i na červenou na semaforu, která mi tam skočila těsně přede mnou a auto si nejspíše myslelo, že nehodlám zastavit.

Přemýšlím ale, kolik zákazníků a jak často bude jezdit vpředu na místě řidiče.

Přestože jde dokonce o prodlouženou verzi vozu, jede se mi s ní i na okreskách velmi dobře a v zatáčkách nemám pocit, že bych řídil tak velké auto. Jde o verzi s pohonem zadních kol, což je pro mě příjemné, ale je možné mít i 745Le xDrive s pohonem všech kol. Standardní délka 745e pak je k dispozici pouze jako „zadokolka“. Přemýšlím ale, kolik zákazníků a jak často bude jezdit vpředu na místě řidiče, protože velká část jich bude jezdit vzadu, jako já cestou do hotelu a zpět. Když ale budou sami řídit, tak si i jízdu s velkým sedanem mohou užít.

Na eDrive auto přepíná méně, buď při zpomalování, nebo při jízdě nižší rychlostí v obci.

Jedu velmi podobným stylem jako s X5, nakonec po vyzkoušení módu Comfort nechávám zapnutý Eco Pro, ale ještě před dálničním úsekem, tedy cca 15 km před cílem, dochází energie v baterii a auto již jede v hybridním módu. Na eDrive auto přepíná méně, buď při zpomalování, nebo při jízdě nižší rychlostí v obci. Před dálnicí je spotřeba okolo 5 litrů, ale tam zapínám mód Sport s cílem otestovat maximální rychlost. Ta by teoreticky měla být 250 km/h, ale hustší provoz mi nedovoluje ji využít. Když se konečně uvolní cesta, musím za chvíli brzdit z 243 km/h kvůli rychlostnímu omezení na 120 km/h. Dálniční akcelerace na mě ale nepůsobí silněji než u čtyřválcové 330e. Nejspíše hraje velkou roli rozdíl v hmotnosti a možná i vybitá baterie, protože s „trojkou“ jsem ještě na dálnici měl docela velký zbývající dojezd. Přesto jsou ale jízdní výkony i na dálnici výborné a dobře poslouží i na rychlé dálniční přesuny napříč Německem.

BMW 745Le je velmi komfortní a elegantní auto

Do cíle přijíždím se spotřebou 5,3 l/100 km podle palubního počítače. Vzhledem k závěrečnému sprintu to není špatné, ale musím konstatovat, že plug-in hybridní X5 je v tomto ohledu mnohem lepší. Stejně tak má i přes dvojnásobnou baterii větší prostor pro zavazadla. BMW 745Le má naopak více místa pro posádku a větší komfort uvnitř. A je také mnohem elegantnější. Takže je to volba mezi úspornějším a prostornějším autem vs. komfortnějším a elegantnějším. Přestože mám obecně raději sedany než SUV, dal bych dal přednost X5, ale to je jen o osobních preferencích ohledně vlastností.

bmw-745e
Klady
  • výborné odhlučnění motoru i podvozku
  • hodně místa v interiéru, zejména vzadu
  • velmi komfortní podvozek
Zápory
  • menší zavazadlový prostor
  • kratší elektrický dojezd
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze