BMW 330e je řízená střela s plug-in hybridním pohonem
test

BMW 330e je řízená střela s plug-in hybridním pohonem

První jízdní dojmy z Německa
2

Od představení nové generace BMW 330e uběhl již skoro rok, ale až teď jsme dostali příležitost vyzkoušet, jak se s tímto autem jezdí. A ta příležitost byla v Německu, takže se vším všudy, tedy včetně maximální rychlosti na „Autobahnu“.

Už před jízdou je mi jasné, že s BMW 330e pojedu úplně jiným stylem než s X5 xDrive 45e, na které jsem se díval jako na úsporné rodinné auto. Ale právě u plug-in hybridů dostává slogan BMW „The power of choice“, tedy „síla volby“, jiný rozměr. Ačkoliv je slogan myšlen tak, že si můžete vybrat z různých druhů pohonů, v případě plug-in hybridu tu volbu máte v rámci jednoho auta. Můžete jet čistě na elektřinu, zapnout spíše úsporný hybridní režim, nebo aktivovat režim Sport, ve kterém se z auta stane ostrý sedan.

Technické parametry BMW 3 (2019)

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 709 × 1 827 × 1 435 mm, 1 815 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon215 (135 + 83) kW, 292 (184 + 113) koní, točivý moment: 420 Nm / 5 000 ot/min
Baterie12 kWh
Nabíjení
SpotřebaKombinovaná: 15,4 kWh / 100 km
Cena od1 218 100 Kč

Trojkové BMW nevyniká prostorem, když si udělám pohodlí na přední sedačce a nastavím si ji do nejnižší polohy, což mi při sportovní jízdě vyhovuje, musím mít vzadu kolena okolo přední sedačky. Měřím přes 190 cm a věřím, že člověk s průměrnou výškou se za sebe vejde, ale přesto předpokládám, že s 330e bude jezdit manažer, který v autě většinou pojede sám a rád si užije sportovní jízdu. Ostatně ani zavazadlový prostor není nijak velký a plug-in hybrid jej má ještě o něco mělčí kvůli baterii, takže potenciál menšího rodinného auta bude mít až verze Touring, což je úplná novinka.

Zapínám sportovní režim XtremeBoost

Vyjíždím na stejnou trasu jako jsem jel se zmíněnou X5, ale mám od začátku zapnutý sportovní režim v nastavení XtremeBoost. Po městě si užívám každý start od křižovatky, který kromě zatlačení do sedačky doprovází i umělý sportovní zvuk. Opravdový projev sportovního vozu to úplně nenahradí, ale podle mě se jej povedlo odladit velmi dobře, takže podpoří sportovní atmosféru v autě a zároveň bude toto řešení vyhovovat největšímu okruhu lidí. Opět síla volby, kdo chce uvnitř auta ticho, jednoduše funkci vypne.

V zatáčkách je BMW 330e jako doma

Za městem přichází okresky a zatáčky, které si také užívám. V táhlých zatáčkách jede BMW 330e i při rychlém průjezdu jako po kolejích, ale v ostřejších zatáčkách se mi ji daří dostat i do mírného přetáčivého smyku. Při pokusu o větší drift se se mnou ale začínají přetahovat stabilizační systémy, což není zrovna příjemné, a neměl jsem čas hledat, zda se dají vypnout. Každopádně je super, že dovolí alespoň mírnější smyk, i bez něj jsem si však průjezdy zatáčkami s pohonem zadních kol užíval. S téměř 300 koňmi pod kapotou a 420 Nm točivého momentu to je opravdu střela, ale perfektně řízená. Mnozí namítají, že takový hybrid už není BMW, ale právě výborné jízdní vlastnosti a vysoký výkon na zadní nápravě jsou typické znaky BMW podle mých představ.

Velmi příjemná je nastavitelná sedačka včetně nastavení bočního vedení, takže obepne každou postavu. V zatáčkách pak správně nastavená sedačka podrží tělo řidiče a přispěje k pohodlí a lepšímu požitku z jízdy. Displej virtuálního kokpitu mění design podle nastaveného režimu jízdy, takže v tom sportovním má výrazné červené zbarvení a obsahuje i otáčkoměr, který v hybridním zobrazení není. Zajímavé jsou i asistenty řidiče, například rozpoznávání dopravních značek. Kromě rychlostních limitů totiž rozpoznává také například stopky a upozorňuje na ně akusticky i vizuálně na displeji před řidičem.

Přestože je oficiální maximálka 230 km/h, na obou úsecích mi akcelerace končí až přesně na tachometrových 240 km/h.

BMW 330e zvládá i rychlé dálniční přesuny

Asi v polovině trasy přecházím na styl, že na začátku obcí přepínám na režim hybrid EcoPro, projedu obec úsporně a tiše a na okreskách opět dávám Sport XtremeBooost. Na konci okruhu přichází dva krátké dálniční úseky s neomezenou rychlostí. Mám štěstí, že na obou mám před sebou volnou cestu a zkouším tedy maximálku. Přestože ta je oficiálně 230 km/h, na obou úsecích mi akcelerace končí až přesně na tachometrových 240 km/h, kde je pravděpodobně elektronicky omezena. Takže ani opravdu rychlé přesuny po německých dálnicích nejsou pro plug-in hybridní trojku žádným problémem.

Spotřeba pod 10 litrů není špatná, ale mohla být nižší

Až za dálnicí zapínám hybridní režim EcoPro a posledních pár kilometrů do cíle jedu v úspornějším režimu. V cíli mám na palubním počítači spotřebu 9,8 l/100 km, což vzhledem k jízdnímu režimu i stylu jízdy není špatné. Ještě mi ale zbývá 14 kilometrů elektrického dojezdu. Kdybych všechny obce a městečka projížděl na režim Hybrid, využil bych pravděpodobně veškerou kapacitu a měl mnohem nižší spotřebu. Takže opět je to o volbě a tato kombinace mi v tomto autě dává největší smysl, škoda že jsem ji neaplikoval od začátku trasy. Celkově se mi na tomto voze těžko hledají nedostatky, kromě již zmíněné prostornosti. Ale to částečně vyřeší Touring a případně má BMW v nabídce i prostornější modely.

bmw-3-2019
Klady
  • dynamický design
  • výborná dynamika i jízdní vlastnosti
  • velká škála režimů jízdy
Zápory
  • zmenšený zavazadlový prostor
  • menší prostor pro posádku
Diskuze ke článku
Daniel Hasman
Daniel Hasman
Dobrý den, díky za stručný test, jistě by si vůz zasloužil test podrobnější. V úvodu - v tabulce - je asi chyba . Týká se výkonu vozu : uvádíte 252 koní jako součet (184 + 88 ). To je ovšem 272 koní a také v testu píšete o výkonu téměř 300 koní. Díky za opravu.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze