BMW X3 je plug-in hybrid. Na elektřinu ujede přes 40 kilometrů

1
BMW X3 je plug-in hybrid. Na elektřinu ujede přes 40 kilometrů
  • Plug-in hybrid kombinuje dvoulitrový benzinový pohon a elektromotor
  • Kombinovaný výkon je 292 koní
  • Jeho maximální rychlost činí 210 km/h
  • Kapacita baterie je 12 kWh

Každý nový model BMW pomalu dostává plug-in hybridní pohon. Elektromotor se nebojí ani zvýšené stavby karoserie. Momentálně jde již o třetí SUV, které je vybaveno plug-in hybridním pohonem. Základem plug-in hybridní BMW X3 je čtyřválcový zážehový motor doplněný elektromotorem. Dohromady oba agregáty generují maximální celkový výkon 292 koní. Nejvyšší točivý moment plug-in hybridního pohonu dosahuje 420 Nm. Teoretická spotřeba je někde kolem 2 litrů na sto kilometrů, spíš ale bude záležet, jak budete nabíjet. Lithium-iontová vysokonapěťová baterie umožňuje dojezd čistě na elektřinu 41 až 46 kilometrů podle přísnějšího měřícího cyklu WLTP.

Vůz označený jako BMW X3 xDrive30e se bude vyrábět od prosince 2019 společně s konvenčně poháněnými variantami BMW X3 v americkém závodě BMW ve Spartanburgu. Do prodeje se vůz dostane po celém světě na jaře roku 2020. Dvoulitrový benzinový pohon podává výkon 184 koní a elektromotor dodává dalších 109 koní. Elektromotor je integrovaný do 8stupňové převodovky Steptronic, pohon všech kol tak bude dostupný i při vybité baterii. Slušný výkon téměř 300 koní umožňuje novému BMW X3 xDrive30e zrychlit z nuly na 100 km/h za 6,1 vteřiny. Jeho maximální rychlost činí 210 km/h.

Lithium-iontová baterie o kapacitě 12 kWh je umístěna v prostoru pod zadním sedadlem, zatímco palivová nádrž se nachází nad zadní nápravou. Vysokonapěťovou baterii lze nabíjet z běžných domácích zásuvek, tímto způsobem vám to zabere méně než 6 hodin. Použitím nabíjecí stanice si čas zkrátíte na přibližně 3,5 hodiny. Baterie v kufru ubírá 100 litrů pro bagáž, i tak ale dostanete pořád slušných 450 litrů. Navíc sklopením zadních sedadel dělených v poměru 20:40:20 lze zavazadlový prostor zvětšit až na 1 500 litrů.

K dispozici máte samozřejmě několik jízdních režimů. Pokud zvolíte režim MAX eDrive, zvládne nové BMW X3 xDrive30e jet čistě na elektřinu nejvyšší rychlostí 135 km/h. Ve standardním nastavení Auto eDrive je možné jet čistě na elektrický pohon rychlostí až 110 km/h. Spalovací motor se zapne pouze v případě, že razantně šlápnete na plyn nebo vám dojde energie. K dispozici je pak ještě režim na ušetření stavu baterie. Plug-in hybridní verzi můžete koupit ve všech známých provedeních jako Advantage, xLine, Luxury a M Sport.

BMW X3 30e

Součástí standardní výbavy je akustické varování chodců, kdy se při jízdě čistě na elektřinu v nízkých rychlostech vytváří speciálně navržený zvuk. Všechny plug-in hybridní X3 jsou také standardně vybaveny systémem nezávislé klimatizace, kterou lze ovládat také na dálku prostřednictvím chytrého telefonu a aplikace BMW Connected. Díky aplikaci se také dostanete k informacím o stavu nabíjení, elektrickém a kombinovaném dojezdu a o individuální spotřebě energie.

Diskuze ke článku
CarlosEV
dojezd u PHEV v roce 2020 40km je jaksi málo, slušelo by aspoň 70 km a 18kWh baterie

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze