Aktualizováno 20. 8. 2020
Podle informací, které nám poskytl David Haidinger, manažer komunikace BMW Group Czech Republic, jde o 4 565 vozů celosvětově, v Česku pak o 23 vozů, které jsou většinou ještě u dealerů. V tuto chvíli nelze potvrdit a ani vyvrátit souvislost s BMW 330e, které shořelo v Čestlicích při nabíjení. Vyšetřování ještě nedošlo do konce a stále probíhá rozbor a analýza dílů. Ke svolávací akci BMW přistoupilo na základě interní výstupní kontroly kvality.
Původní informace z 18. 8. 2020
Elektrifikace běžných vozidel asi není něčím lehkým, o čemž se nově přesvědčilo BMW. Aktuálně totiž svolává do servisu hybridní verze 330e, BMW 225xe, řad 5 a 7 a stranou nezůstaly ani vozy X1, X2, X3, X5 a Mini Countryman. A co stojí za celým problémem? Odpověď přináší wheelsjoint.com.
Jen na německém trhu se musí svolat do servisu tisíc kusů vozidel, po celé Evropě to je pak 4 400 kusů. Majitelům postižených vozidel pak výrobce doporučuje, aby je nenabíjeli. Může totiž hrozit požár a následné zničení vozu. Nejrizikovější doba je během počátečního nabíjení, kdy může dojít ke zkratu ve vysokonapěťové baterii a explozi.
Na vše se přišlo při běžné interní kontrole výroby, kdy bylo zjištěno, že pouzdra některých akumulátorů mohou být špatně svařená. K dopravě do servisu je pak doporučeno jet čistě na spalovací motor, protože i dobíjení za jízdy může být rizikové. Následně čeká každého zhruba 30minutová kontrola a následná oprava, která bude samozřejmě provedena zdarma. I tak se ale jedná o poměrně velký problém, který si BMW za rámeček rozhodně nedá.
Konstrukce | MPV, 4 342 × 1 800 × 1 586 mm, 1 735 kg |
---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin) |
---|
Výkon | 165 (100 + 65) kW, 224 (136 + 88) koní, točivý moment: 385 Nm |
---|
Baterie | 8 kWh |
---|
Nabíjení | konektory: Mennekes |
---|
Spotřeba | Kombinovaná: 2,1 kWh / 100 km |
---|
Cena od | 949 900 Kč |
---|
Konstrukce | sedan, 4 709 × 1 827 × 1 435 mm, 1 815 kg |
---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
---|
Výkon | 215 (135 + 83) kW, 292 (184 + 113) koní, točivý moment: 420 Nm / 5 000 ot/min |
---|
Baterie | 12 kWh |
---|
Nabíjení | |
---|
Spotřeba | Kombinovaná: 15,4 kWh / 100 km |
---|
Cena od | 1 218 100 Kč |
---|
Konstrukce | sedan, 4 936 × 1 868 × 1 483 mm, 1 770 kg |
---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: zadní |
---|
Výkon | 185 (135 + 65) kW, 252 (184 + 88) koní, točivý moment: 290 Nm |
---|
Baterie | 12 kWh |
---|
Nabíjení | konektory: Mennekes |
---|
Spotřeba | ?, dojezd: 55 km |
---|
Cena od | 1 476 800 Kč |
---|
Konstrukce | sedan, 5 238 × 1 902 × 1 485 mm, 2 015 kg |
---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: zadní |
---|
Výkon | 243 (190 + 83) kW, 326 (258 + 111) koní |
---|
Baterie | 9,2 kWh |
---|
Nabíjení | |
---|
Spotřeba | Kombinovaná: 13,5 kWh / 100 km, dojezd: 40 km |
---|
Cena od | 2 797 900 Kč |
---|
Konstrukce | SUV, 4 886 × 1 938 × 1 762 mm, 2 305 kg |
---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4x4
|
---|
Výkon | 230 (180 + 83) kW, 313 (245 + 113) koní, točivý moment: 450 Nm / 1 250 ot/min |
---|
Baterie | 9,2 kWh |
---|
Nabíjení | konektory: Mennekes |
---|
Spotřeba | ? + 31 |
---|
Cena od | 1 862 900 Kč |
---|