BMW X3 30e xDrive (2025)
test

BMW X3 30e xDrive (2025)

Všestranný společník

Již dříve jsme vám přinesli test nové generace modelu X3, který měl pod kapotou mild-hybridní ústrojí. Jaký je ale tento vůz v silnější plug-in hybridní specifikaci, která disponuje výkonem takřka 300 koní a pohonem všech čtyř kol? Nejen na to jsme hledali odpověď.

V modelové řadě X3 se jedná o třetí nejvýkonnější provedení, ačkoliv do verze 40d xDrive chybí testovanému plug-in hybridu pouhé 4 koně. Testované BMW X3 30e xDrive přitom na sobě nedávalo vůbec znát, že pod jeho kapotou je celkem solidní zásoba koní. Navíc je to právě X3, které se postupně stalo nejprodávanějším modelem BMW. Může za to jeho velikost, slušná variabilita, solidní výbava a jízdní vlastnosti, které patří ke špičce segmentu. Do testu dorazilo provedení v modrém příplatkovém laku Artic Race Blue, jež stojí 28 730 Kč. Pro ještě lepší vizuální dojem přidalo české zastoupení značky 21" disky kol, které byly spojeny s adaptivním podvozkem. Ten sice není vzduchový, a řidič tak nemá šanci měnit světlou výšku vozu, ale po jízdní stránce je tato položka nutností, alespoň tehdy, pokud je BMW X3 obuto na takto velkých kolech.

Technické parametry BMW X3 (2025) 30e

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 755 × 1 920 × 1 660 mm, 2 070 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon220 kW, 299 koní, točivý moment: 450 Nm
Baterie22,4 kWh (19,7 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenípalubní: 11 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od1 631 500 Kč

Čtvrté vydání BMW X3 se chlubí rozměry 4 755 × 1 920 × 1 660 mm, takže je vidět, že oproti první generaci došlo k významnému nárůstu ve všech směrech. To se odráží i v kabině, kde je novinka konečně dospělým vozem a částečně může být alternativou k většímu BMW X5. Místa je zde totiž dostatek ve všech směrech, dokonce i s příplatkovou prosklenou střechou. Na druhou stranu, testovaný kus měl ve výbavě sice pohledná, leč látková sedadla. Osobně bych raději volil kůži, kterou bych doplnil o příplatkové odvětrávání. Dobrou zprávou je, že vůz lze skrze mobilní aplikaci (či nastavení v infotainmentu) dopředu klimatizovat. U nové generace modelu X3 se mi líbí i rozměrný volant, který skvěle padne do ruky a má na poměry konkurence nezvykle velký rozsah podélného nastavení. Z negativ musím zmínit zlozvyk většiny dnešních automobilek – dotykové ovládání klimatizace.

To výrazně odvádí pozornost řidiče a během jízdy je krajně nepříjemné ťukat na obrazovku a hledat jednotlivé piktogramy. Alternativou je nechat puštěný automatický režim, který se zachová i po vypnutí a opětovném nastartování vozu. Jenže v tom případě si stejně musíte zvolit teplotu a případně intenzitu „automatiky“. Středu palubní desky vévodila obří 14,5" dotyková obrazovka s 9. generací operačního systému. Ta měla o něco odlišnou grafiku, jinak uspořádané některé ovládací prvky a za mě je to zase o něco intuitivnější řešení než v případě 8. generace systému. Nechyběla plně digitální palubní deska před řidičem, která má displej o velikosti 12,3". Její konfiguraci lze provádět klasicky přes pravé kulaté tlačítko na volantu, takže po této stránce to nebylo nic, na co bych už nebyl zvyklý z jiných BMW. A i když se jedná o plug-in hybrid, objem kufru s hodnotou 460 litrů rozhodně neurazí. Škoda jen, že nabíjecí kabely není kam dát, protože pod podlážkou je jen drobný odkládací prostor pro lékárničku a klíč na kola.

Výtku mám k lesklým černým plochám, které se dokáží během chvíle ušpinit. Stačí aby se do vozu dostalo smítko prachu nebo aby se někdo z posádky dotkl příslušného tlačítka. Hned je vidět otisk prstu, hadřík na očistu bych tak doporučil jako součást každodenní výbavy. Jak už název napovídá, do testu dorazilo provedení 30e xDrive. Oproti testovanému mild-hybridu s výkonem 197 koní se výkonnější plug-in hybrid chlubí celkovým výkonem 220 kW (299 koní). Dále tu máme točivý moment 450 Nm, přičemž základem toho všeho je dvoulitrový benzinový čtyřválec s výkonem 140 kW. Ten je v tomto případě doplněn o elektromotor s výkonem 135 kW a baterii o netto kapacitě 19,7 kWh. I když auto není úplně lehké, i tak mu 299 koní umožňuje sprintovat z 0 na 100 km/h za 6,2 s. Po jízdní stránce je to zkrátka skoro dokonalé středně velké SUV.

Je pravdou, že ačkoliv je v názvu vozu zkratka xDrive, do těžšího terénu bych jej raději nebral. Tady je pohon všech kol hlavně kvůli lepšímu záběru na běžné silnici. Adaptivní podvozek pak přispíval k vyvážené jízdě, kdy ve sportovním režimu lze dosáhnout citelného ztuhnutí tlumičů. Byl jsem příjemně překvapen z toho, že ačkoliv vůz stál na 21" kolech, podvozek dokázal stále dost dobře filtrovat nerovnosti a výmoly v silnici. Naopak retardéry a příčné vlny na silnici jsou dva typy překážek, které do kabiny přenesou citelnější rázy. BMW X3 přitom miluje sportovní, ale i klidnou jízdu. Zatímco v prvním nastavení si nechal testovaný kousek líbit hodně ostré zacházení, po přepnutí do úsporného režimu EfficientDynamic se X3 jen tiše a ladně pohybovalo krajinou. Baterie s využitelnou kapacitou 19,7 kWh podporuje výhradně AC nabíjení, takže i přes možnost výkonu až 11 kW se do plna nabije cca za dvě hodiny. Po skončení nabíjecího procesu jsem vždy měl k dispozici elektrický dojezd ve výši 85 km, což je za mě dostačující.

V palubním menu lze navíc zvolit, zda má vůz po nastartování upřednostnit elektrický/hybridní režim. Tím lze šetřit elektrickou energii na později. Na středovém dotykovém panelu vedle voliče směru pak může řidič skrze speciální tlačítko vstoupit do rychlého nastavení jízdních systémů. Dvěma kliknutími tak lze deaktivovat například systém pro hlídání jízdních pruhů. Když by ale bylo potřeba například přenastavit sílu rekuperace systému, je již potřeba pátrat hlouběji v palubním menu. Rekuperaci přitom nikdy úplně nevypnete, BMW dává na výběr tři úrovně + adaptivní nastavení. To sice nabídne plachtění, ale jen v případě, že je terén rovný a před vámi nejede v blízkosti cca 50 metrů další auto. Rozhodně si ale nestěžuji, jelikož celý týden jsem s X3 30e jezdil celkem svižně a i tak jsem testování zakončil s průměrem 3,4 l na 100 km. Baterii jsem nabil celkem třikrát do plna a jen na dálnici se energie vytrácela porcí dva kilometry na jeden ujetý kilometr.

Testovaný plug-in hybrid ukázal, že X3 je s tímto pohonným ústrojím velmi schopné SUV s minimem nedostatků. Aby to ale platilo, je potřeba hodně pátrat v sekci příplatková výbava. Odvětrávání sedadel, 21" kola, kvalitně hrající audio Harman Kardon, adaptivní podvozek či perfektně svítící světlomety Matrix LED totiž rozhodně nejsou součástí standardní výbavy. BMW umí být dokonalé, ale ne zadarmo. Verze xDrive 30e přitom stojí v základu 1 631 500 Kč, ale příplatky na testovaném voze dokázaly celkovou cenu navýšit o dalších 300 tisíc Kč. Přitom se stále nebavíme o maximálně vybaveném exempláři.

Kdo ale na takové auto má, jistě nebude řešit, zda si připlatí pár tisíc korun za barevné brzdové třmeny. BMW X3 opět ukázalo, že bez ohledu na typ motorizace umí být schopným a dobře jezdícím vozem, který nabídne dostatek prostoru, klidu a hlavně i jistoty za volantem.

Foto: fDrive.cz

bmw-x3-2025
Klady
  • plně dostačující výkon
  • dojezd na plně nabitou baterii
  • sebejistý podvozek
  • odhlučnění kabiny
Zápory
  • možnost pouze AC nabíjení
  • dotykové ovládání klimatizace
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze