BMW se rozhodlo v Česku postavit zcela nové testovací centrum pro své automobily. Postaven bude v sokolovském regionu v oblastech dřívější těžby hnědého uhlí, pouze 50 kilometrů od německých hranic. BMW potřebuje nová testovací centra pro své automobily z kapacitních důvodů, protože současná evropská centra ve Francii a na severu Švédska již nedostačují. Nové testovací centrum má být zároveň velkou měrou využíváno pro testování autonomních aut. Nové zkušební centrum bude používáno pro testování globálních technologií BMW a stane se jedním z nejdůležitějších center vývoje a testování pro BMW v celosvětovém měřítku.
Dr. Herbert Grebenc z BMW při představení projektu v Praze prohlásil: „BMW Group je na čele vývoje moderních technologií. Jakožto inovativní společnost máme za cíl našim zákazníkům nabídnout ty nejlepší a nejvíce emotivní zážitky z jízdy a vytvořit digitální propojení mezi lidmi, vozidly a službami. V plánovaném vývojovém centru v Sokolově budeme pokračovat například ve zdokonalování v revolučních oblastech, jakými jsou elektromobilita, digitalizace, autonomní řízení, stejně jako asistenční systémy.“
Stávající vývojová centra v Aschheimu nedaleko Mnichova, v Miramas (Francie) a v Arjeplogu (Švédsko) již nemají dostatečné kapacity pro splnění požadavků na testování. Společnost se proto v několika uplynulých měsících zabývala hledáním vhodných strategických oblastí v Německu a v sousedních zemích. Dr. Grebenc vysvětluje rozhodnutí o volbě České republiky: „V Sokolově jsme našli ideální podmínky a lokaci pro testování vozidel. Otevření prvního vývojového centra ve východní Evropě vytvoří nové možnosti a současně bude milníkem v historii naší společnosti. Spolupráce s vlastníkem pozemků, společností Sokolovská uhelná, a všemi politickými zástupci byla extrémně pozitivní a je založena na vzájemné důvěře.“
Celý areál bude navržený pro testování nových technologií elektrifikace, digitalizace a také autonomního řízení. Součástí testovacího centra je rozsáhlý zkušební polygon pro zkoušky automobilů takřka ve všech podmínkách. Chybět nebude dálniční okruh o délce až 6 kilometrů, simulace horských klikatých silnic i složité ulice městského prostředí. Přesná částka, kterou bude BMW investovat, není známá, ale jde o tříciferné hodnoty v milionech eur. V areálu vznikne i několik set nových pracovních míst. Celý areál bude mít rozlohu 500 hektarů a do provozu vstoupí kolem roku 2022.
Zdroj: press.bmwgroup.com