Miliony zákazníků po celém světě nyní mohou interaktivně poznávat vozy BMW i prostřednictvím aplikace BMW i Visualizer pro operační systém iOS. Již dříve v tomto roce bylo BMW prvním výrobcem automobilů, který zákazníkům nabídl zážitek z 3D rozšířené reality. BMW i patří nyní k prvním automobilkám využívajícím technologii Apple ARKit, jež byla představena v září spolu s iOS 11. Aplikaci lze stáhnout do telefonů iPhone 6s/6s Plus a novějších a kompatibilní je také s tabletem Apple iPad Pro a letošními verzemi tabletů Apple iPad.
„Naše vozy jsou velmi emotivní produkty, jejichž vlastnosti zákazníci rádi objevují,“ říká k této příležitosti Andrea Castronovo z BMW. „Tato aplikace nám umožní, abychom to nejlepší z našich produktů vložili do kapes lidí. Ti si mohou přímo na displeji svých iPhonů prohlédnout, jak by jejich vysněný vůz vypadal před jejich domem nebo jak by se vyjímal v jejich garáži,“ pokračuje.
Po stažení aplikace, která je již k dispozici, mohou zákazníci sledovat jejich ideální BMW i3, i3s nebo i8 v reálné velikosti prostřednictvím interaktivní vizualizace. Pouhým stiskem tlačítka na displeji lze měnit barvu, kola či provedení interiéru. Navíc je možné také otevírat dveře a nastoupit do zobrazovaného vozu, což vytváří skutečně interaktivní zážitek. „Víme, že téměř všichni naši zákazníci se před tím, než jdou do showroomu, o našich produktech informují online, a to často přímo na svých telefonech iPhone či tabletech iPad,“ vysvětluje Stefan Biermann, který má v BMW na starosti inovace. „Proto je tato aplikace dalším logickým krokem, díky němuž není nutné informace o produktech získávat čtením, ale mohou je poznávat interaktivněji. Až budou se svojí vizualizací spokojeni, mohou si ji uložit a ve formě fotografie ji sdílet na sociálních médiích, nebo – na vybraných trzích – mohou vizualizaci přenést přímo do konfigurátoru na internetu a zde svůj vůz BMW i doladit,“ dodává Biermann.
Aplikace je k dispozici v 21 jazycích od češtiny po turečtinu a přímé propojení vizualizace a konfigurátoru je připraveno na 17 trzích BMW i (další trhy budou následovat). Tato nová rozšířená funkcionalita je příkladem komplexní vícekanálové komunikace se zákazníky, která se nyní transformuje z dvourozměrných fotografií a textu na trojrozměrný zážitek.
V minulosti už i Volkswagen pracoval s podobnou technologií. Ten ve vývojovém centru používá hologramy. I automobilka Audi nenechává virtuální, popřípadě rozšířenou realitu jen tak ležet. V budoucnu bychom si ji podobně jako u Land Roveru mohli užít při výběru nového auta.
Zdroj: press.bmwgroup.com