Virtuální a rozšířená realita jsou častým bodem zájmu nejen v zábavním průmyslu, ale pozornost se na ně začíná upírat také ze sféry vývoje a výroby. Například takový Volkswagen se může pyšnit celou laboratoří pro virtuální konstrukci „Volkswagen Virtual Engineering Lab“ ve Wolfsburgu. Laboratoř má přes dvacet počítačů, ale především model Golfu z modelářské hmoty v měřítku 1:4. Díky rozšířené realitě si můžou inženýři změnit na voze kola, světlomety nebo upravit vnější zpětná zrcátka. Design lze změnit gesty nebo hlasovým povelem během několika vteřin.
Základem nového přístupu k vývoji jsou brýle pro smíšenou realitu zvané HoloLens spolu s přenosným počítačem vyvinutým společností Microsoft. „Rozšířenou a virtuální realitu používáme ve společnosti Volkswagen již delší dobu, ale dosud sloužila především k trojrozměrnému zobrazování. V laboratoři pro virtuální konstrukci se posunujeme o velký krok dál. Tuto techniku přetváříme v pracovní nástroj technického vývoje. Inženýři Volkswagenu tak mohou pracovat na virtuálním vozidle, libovolně měnit jeho výbavu, dokonce mohou virtuálně konstruovat celé nové díly, a výsledek své práce mají ihned k dispozici k přímému posouzení," říká Frank Ostermann, diplomovaný inženýr v oboru technické informatiky.
„Velmi úzce spolupracujeme s kolegy z technického vývoje a máme tedy přístup k nejnovějším konceptům vozidel a designérským studiím. Do technického produktového vývoje vnášíme naše know-how a nabízíme na míru střižená řešení pro všechny koncernové značky v oblastech virtuální konstrukce a konstrukce systémů,“ dodává Ostermann.
Díky technologii se samozřejmě snižují náklady na vývoj, který se navíc znatelně urychluje. Dalším obrovským kladem je možnost kooperace mezi různými týmy, které klidně mohou být na druhém konci světa. Již dnes je jasné, že vývojáře již nečekají desítky hodin strávených nad hliněnými modely.
Zdroj: tisková zpráva